Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 09:22

28
بهمن
پنیر

پنیر

شیر پاستوریزه را در حد ۳۷ درجه گرم كرده.....

شیر پاستوریزه را در حد ۳۷ درجه گرم كرده، (دمای بدن)، سپس قرص یا پودر را در كمی آب گرم حل نموده به شیر اضافه كنید و خوب مخلوط نمایید. سپس ظرف حاوی شیر را در جای گرم یا زیر پوشش (پتو) به مدت یک ساعت قرار دهید. پس از این مدت شیر به حالت دلمه درآمده است. آن را در جای خنک منتقل كنید و اجازه دهید نیم ساعت بماند. بعد پارچه تمیزی را در سبد انداخته شیر دلمه شده را در آن بریزید. اطراف پارچه را جمع كنید. هر بار این عمل جمع كردن را انجام دهید تا پنیر سفت و قابل مصرف شود. اگر خواسته باشید پنیر را با نمک مصرف كنید بعد از اینكه آبش كامل گرفته شد كمی نمک روی آن بپاشید و در ظرف مناسب در یخچال قرار دهید. زمانی كه حجم پنیر كم شد می توانید همان طور كه در پارچه جمع شده قرار دارد در سبد كوچكی بگذارید و در یخچال قرار دهید تا هم در یخچال باشد و هم آب اضافی آن گرفته شود. این پنیر را در یخچال به مدت یک هفته با درپوش می توانید نگه داری كنید و به عنوان یک پنیر تازه سالم مصرف نمایید.

نكته۱:بهترین روش تهیه پنیر اضافه كردن مایه پنیر است كه البته در داروخانه ها یا عطاری ها به صورت پودر، یا قرص می توانید تهیه نمایید.

نكته۲: برای هر لیتر شیر یک دوم قرص یا به همان اندازه پودر می توانید استفاده كنید.

نكته۳:مهم این كه اگر شیر جوشیده شود و به آن مایه پنیر بزنید شیر به حالت دلمه در نمی آید

برچسب ها: پنیر، زندگی آنلاین، اموزش اشپزی تعداد بازديد: 616 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز