Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 14:41

15
مهر
ته‌چين بادمجان و گوجه‌فرنگی

ته‌چين بادمجان و گوجه‌فرنگی

برنج را با نمك بخیسانید، در آب جوش بپزید و در صافی بریزید. آن‌گاه ماست، زرده‌‌های تخم‌مرغ، نمك، زعفران و روغن را در ظرف مناسبی بریزید.

نفیسه قنبری

 

 

مواد لازم برای4 نفر

 

برنج                                           300 گرم (2 پیمانه)

نمك                                           به میزان لازم

ماست                                       200 گرم

زرده‌ی تخم‌مرغ                           2 عدد

زعفران حلكرده                           3 قاشق سوپخوری

روغن مایع یا كره                        100 - 150 گرم

گوجه‌فرنگی حلقه‌ای خرد كرده     2 عدد متوسط

بادمجان‌ حلقه‌ای خرد كرده و سرخكرده  3 عدد

 روش تهیه ته‌چين بادمجان و گوجه‌فرنگی

برنج را با نمك بخیسانید، در آب جوش بپزید و در صافی بریزید. آن‌گاه ماست، زرده‌‌های تخم‌مرغ، نمك، زعفران و روغن را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید. سپس برنج آبكشیده را به آن بیفزائید و به آرامی هم بزنید. حالا یك‌سوم از این مخلوط را در ظرف نسوز چربكرده بریزید و رویش را صاف كنید. گوجه‌فرنگی‌ها را در روغن تفت دهید و نیمی از آن را روی برنج بچینید.

اكنون نیمی از بادمجان سرخكرده را نیز روی گوجه‌فرنگی‌ها قرار دهید و نیمی از باقیمانده‌ی برنج را رویش بریزید. اینك دوباره روی برنج را با حلقه‌های گوجه‌فرنگی و بادمجان بپوشانید و باقیمانده‌‌ی برنج را بیفزائید. رویش را صاف كنید و قدری بفشارید. آن‌گاه روی ته‌چین را با فویل بپوشانید و به مدت تقریبی 1 - 5/1 ساعت، در فر گرم كرده با دمای 200 درجه‌ سانتیگراد، بپزید تا ته‌چین برشته و طلائی رنگ شود. اكنون ته‌چین را برای پذیرائی، در دیس مناسبی برگردانید.

 

برچسب ها: ته چین، روش تهیه ته چین، مواد لازم ته چین، ته چین بادمجان، ته چین بادمجان و گوجه فرنگی تعداد بازديد: 1043 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز