Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 13:38

19
خرداد
تارتلت گوجه‌فرنگی

تارتلت گوجه‌فرنگی

برای تهیه‌ كرم كاسترد؛ 2 عدد تخم‌مرغ، 2 قاشق سوپخوری سس خردل و 4 قاشق سوپخوری خامه را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

اعظم گلزارمنش

 

 

 

مواد لازم برای 6 عدد

آرد                                 175 گرم

كره                                85 گرم

پنیر چدار رنده كرده           85 گرم

تخم‌مرغ همزده                1 عدد

گوجه‌فرنگی مینیاتوری      250 گرم

آویشن                          به میزان لازم

روش تهیه تارتلت گوجه‌فرنگی

فر را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید. آرد، كره و پنیر چدار را در كاسه‌ دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا مواد به شكل خرده‌ نان درآید. آن‌گاه تخم‌مرغ همزده را بیفزائید و دوباره دستگاه را روشن كنید تا خمیر نرم و مناسبی به دست آید. حالا خمیر را در 6 قالب تارتلت، به قطر 10 سانتیمتر پهن كنید و قالب‌ها را 10 دقیقه، در یخچال نگه دارید.

سپس روی خمیرها را با كاغذ روغنی و حبوبات بپوشانید و 7-10 دقیقه، در فر بپزید. حالا كاغذ روغنی و حبوبات را از روی خمیرها بردارید و 2-3 دقیقه‌ دیگر، نان‌ها را بپزید تا طلائی‌رنگ شوند. اكنون تارتلت‌ها را از فر درآورید و با گوجه‌فرنگی پر كنید. رویشان آویشن بپاشید و با كرم كاسترد بپوشانید.

آن‌گاه تارتلت‌ها را دوباره درون فر بگذارید و 10 دقیقه‌ دیگر بپزید. حالا دمای فر را به 130-150 درجه‌ سانتیگراد كاهش دهید و 15 دقیقه‌ دیگر، تارتلت‌ها را بپزید تا كاسترد ببندد. همینكه تارتلت‌ها خنك شدند، برای پذیرائی در ظرف مناسبی بچینید.

یادآوری: برای تهیه‌ كرم كاسترد؛ 2 عدد تخم‌مرغ، 2 قاشق سوپخوری سس خردل و 4 قاشق سوپخوری خامه را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

 

برچسب ها: آشپزی با گوجه فرنگی، تارتلت، آموزش تارتلت، مواد لازم تارتلت، روش تهیه تارتلت، تارتلت گوجه فرنگی تعداد بازديد: 810 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز