Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 03:14

20
مرداد
رشته پلو با مرغ

رشته پلو با مرغ

برنج را بشوئید، بخیسانید و در آب جوش و نمك بریزید تا قدری نرم شود. بعد آن را صاف كنید. عدس را نیز بپزید و در صافی بریزید.

اعظم گلزار منش

 

 

مواد لازم برای 6-8  نفر

برنج مرغوب ایرانی             450 گرم (3 پیمانه)

نمك                                 به میزان لازم

عدس                               190 گرم

رشته پلوئی                      150 گرم

روغن جامد                        150 گرم

كشمش                           85 گرم

دارچین                            1 قاشق چایخوری

گردوی خرد كرده                90 گرم

ران مرغ                           8 عدد

زعفران حلكرده                  به میزان لازم

روش تهیه رشته پلو با مرغ

برنج را بشوئید، بخیسانید و در آب جوش و نمك بریزید تا قدری نرم شود. بعد آن را صاف كنید. عدس را نیز بپزید و در صافی بریزید. آن‌گاه به میزان كافی آب در قابلمه بریزید و روی اجاق بجوشانید. رشته‌ها‌ی پلوئی را دونیم كنید و به آب‌جوش بیفزائید تا اندكی نرم شود.

سپس آن را نیز در صافی بریزید. حالا دو قاشق سوپخوری از روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید. كشمش را بیفزائید و تفت دهید. اكنون دارچین و گردو را هم افزوده و قدری تفت دهید. اینك مخلوط كشمش و گردو را با عدس، رشته و نیمی از برنج مخلوط كنید و كنار بگذارید.

آن‌گاه قالب نسوز و زیبائی را بردارید و داخلش را با فویل بپوشانید. سپس نیمی از باقیمانده برنج را با زعفران مخلوط كنید و كف قالب بریزید. نیمی از مخلوط رشته پلو و كشمش را رویش بدهید و این بار باقیمانده برنج ساده را روی رشته‌پلو بریزید و صاف كنید. اكنون باقیمانده رشته‌پلو را نیز بیفزائید و آن را خوب بفشارید.

روی قالب را با فویل بپوشانید. رشته پلو را 20 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و دم كنید. اكنون رشته پلو را در دیس مناسبی برگردانید و با ران مرغ برشته بیارائید. برای برشته كردن ران مرغ، آنها را با نمك و زعفران مزه‌دار كنید. آن‌گاه ظرف نسوزی را چرب كنید و ران‌های مرغ را در آن بچینید.

رویش را با كاغذ آلومینیومی بپوشانید و به مدت تقریبی یك‌ ساعت در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید. سپس كاغذ آلومینیومی را بردارید و 15 دقیقه دیگر ران‌های مرغ را بپزید تا رویشان برشته شود.

 

برچسب ها: مرغ، آشپزی با مرغ، رشته پلو، مواد لازم رشته پلو، تهیه رشته پلو، آموزش رشته پلو، رشته پلو با مرغ تعداد بازديد: 684 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز