Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 02:59

24
مرداد
میل‌فوی ماهی پلو

میل‌فوی ماهی پلو

نخودفرنگی و هویج را بپزید و در كاسه مناسبی بریزید. آن‌گاه برنج، پیاز، تخم‌مرغ، جعفری و ماهی را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. حالا خمیر میل‌فوی را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت نیم سانتیمتر باز كنید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 4 عدد

 نخودفرنگی                    50 گرم

هویج ریز خرد كرده           1 عدد كوچك

برنج پخته                       50 گرم (سه‌چهارم پیمانه)

پیاز ریز خرد كرده             1 عدد كوچك

تخم‌مرغ همزده               1 عدد

جعفری خرد كرده            1 قاشق سوپخوری

كنسرو ماهی تن            440 گرم

خمیر میل‌فوی (هزارلا)   500 گرم

زرده تخم‌مرغ                1 عدد

شیر                          1 قاشق سوپخوری

 روش تهیه میل‌فوی ماهی پلو

نخودفرنگی و هویج را بپزید و در كاسه مناسبی بریزید. آن‌گاه برنج، پیاز، تخم‌مرغ، جعفری و ماهی را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. حالا خمیر میل‌فوی را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت نیم سانتیمتر باز كنید و از آن دو ماهی بزرگ درآورید. به گونه‌ای كه یكی از خمیرها حدود یك سانتیمتر از دیگری بزرگتر باشد!

سپس خمیر كوچكتر را در سینی چربكرده فر قرار دهید و مخلوط فراهم كرده را رویش بریزید. مراقب باشید كه حدود یك سانتیمتر از اطراف خمیر خالی بماند! اینك اطراف خمیر را با مخلوط زرده تخم‌مرغ و شیر مرطوب كنید و خمیر بزرگتر را روی مواد قرار دهید.

دو لبه خمیر را به هم بچسبانید و با باقیمانده خمیر، دم و باله‌های ماهی را بسازید و در جای مناسب خود بگذارید. اكنون روی خمیر را با مخلوط زرده تخم‌مرغ و شیر زرین كنید و به مدت تقریبی 25 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد بپزید. در این میان چنانچه خمیر در قسمت دم و باله‌های ماهی طلائی‌رنگ شد، رویشان را با فویل بپوشانید تا نسوزد!

حالا دمای فر را به 180 درجه سانتیگراد كاهش دهید و میل‌فوی را 20 دقیقه دیگر یا تا زمانیكه كاملاً ورقه ورقه و طلائی‌رنگ شود، بپزید.

 

برچسب ها: آشپزی با ماهی، ماهی پلو، روش تهیه میل‌فوی ماهی پلو، میل فوی، آموزش میل فوی، تهیه ماهی پلو تعداد بازديد: 593 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز