Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 17:25

31
مرداد
پیراشكی قارچ و برنج

پیراشكی قارچ و برنج

آرد، نمك و مایه خمیر را در كاسه مناسبی بریزید و كره، شیر، شكر و تخم‌مرغ‌ها را بیفزائید و به آرامی مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. آن‌گاه خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا صاف و یكدست شود.

آشپز مهمان مریم كریم پور

 

 

مواد لازم

آرد                         320 گرم

نمك                       یك‌چهارم قاشق چایخوری

مایه خمیر              10 گرم (دو و یك‌دوم قاشق چایخوری)

كره آبكرده              60 گرم

شیر ولرم              80 میلی‌لیتر (یك‌سوم پیمانه)

شكر                    1 قاشق سوپخوری

تخم‌مرغ                2 عدد

تخم‌مرغ برای تزئین  1 عدد

مواد لازم میانی

روغن مایع             50 میلی‌لیتر (حدود یك‌چهارم پیمانه)

پیازچه خرد كرده    (50 گرم)

قارچ خرد كرده      160 گرم

برنج پخته          160 گرم

 روش تهیه پیراشكی قارچ و برنج

آرد، نمك و مایه خمیر را در كاسه مناسبی بریزید و كره، شیر، شكر و تخم‌مرغ‌ها را بیفزائید و به آرامی مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. آن‌گاه خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا صاف و یكدست شود. سپس آن را در كاسه چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و 1/5 ساعت در دمای محیط آشپزخانه نگه دارید تا حجمش دوبرابر شود.

اكنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت 3 میلیمتر باز كنید و با برشگری به قطر 7 سانتیمتر دایره‌هائی از خمیر ببرید. حالا روی هر دایره خمیر، دو قاشق چایخوری از مایه میانی بگذارید و خمیر را از سه طرف جمع كنید تا به شكل مثلث درآید؛ سپس آن را برگردانید و در سینی چربكرده بچینید.

رویشان تخم‌مرغ بمالید و به مدت تقریبی02 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 081 درجه سانتیگراد قرار دهید تا پیراشكی طلائی رنگ شود.

روش تهیه مواد میانی: روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود. آن‌گاه پیازچه و قارچ را بیفزائید و تفت دهید. سپس برنج را بیفزائید و مخلوط كنید.

 

برچسب ها: آموزش پیراشکی، پیراشکی، پیراشکی قارچ، پیراشکی برنج، تهیه پیراشکی، مواد لازم پیراشکی تعداد بازديد: 774 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز