Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 23:41

25
فروردین
ترشی پیاز

ترشی پیاز

برای نگه‌داری ترشی از مكان‌های خنك خارج از ساختمان مانند بالكن‌هایی كه آفتاب نمی‌گیرند استفاده كنید و اگر چنین مكانی ندارید ترشی را حتماً در یخچال نگه دارید.

سحر سامانی

 

 

 

مواد لازم برای حدود 1 كیلوگرم

پیاز                                 1 كیلوگرم ریز

نمك                                یك‌دوم پیمانه

آب                                 یك لیتر و 250 میلی‌لیتر (5 پیمانه)

سركه‌ سفید                    1 لیتر (4 پیمانه)

شكر                              یك‌دوم پیمانه

چوب دارچین                    1 عدد

زنجفیل پوست‌كنده           1 قطعه‌ 3 سانتیمتری

فلفل قرمز خردكرده          1 عدد ریز

میخك                            1 قاشق چایخوری

دانه‌ فلفل سیاه              1 قاشق چایخوری

 روش تهیه ترشی پیاز

پیاز‌ها، نمك و آب را در ظرف مناسبی بریزید و یك شب كنار بگذارید. آن‌گاه پیازها را در صافی بریزید و رویش آب سرد بدهید. سپس پیازها را به صورت فشرده در شیشه‌ استریل كرده‌ مناسبی بچینید. حالا باقیمانده‌ی مواد لازم را تابه‌ بزرگی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود.

بعد آن را به مدت تقریبی 10دقیقه بجوشانید و بگذارید خنك شود. اكنون این مخلوط را صاف كنید و درون شیشه روی پیازها بریزید. در شیشه را محكم ببندید و ترشی را در یخچال نگه دارید.

نكات خواندنی

اولین عامل مؤثر در تهیه‌ ترشی خوب، سركه‌ آن است كه باید خالص و بدون آب باشد در صورتی كه از خوبی و خالص بودن سركه اطمینان ندارید بهتر است آن را قبل از تهیه‌ ترشی بجوشانید چون علت اصلی كپك زدن ترشی خالص نبودن سركه است. مراقب باشید كه قاشق یا ملاقه‌ای كه با آن ترشی برمی‌دارید تمیز و عاری از هرگونه چربی باشد.

برای نگه‌داری ترشی از مكان‌های خنك خارج از ساختمان مانند بالكن‌هایی كه آفتاب نمی‌گیرند استفاده كنید و اگر چنین مكانی ندارید ترشی را حتماً در یخچال نگه دارید. دقت كنید كه ظرفی كه ترشی در آن نگه‌داری می‌شود باید دارای در محكم باشد تا هوا به داخل آن نفوذ نكند.

 

برچسب ها: ترشی، ترشی پیاز، آموزش ترشی پیاز، روش تهیه ترشی پیاز، مواد لازم ترشی پیاز، ترشی با پیاز تعداد بازديد: 567 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز