Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 08:32

25
فروردین
چاتنی گوجه‌فرنگی و فلفل كبابی

چاتنی گوجه‌فرنگی و فلفل كبابی

پس از باز كردن در شیشه‌ چاتنی، آن را حتماً در یخچال نگه‌دارید.

اعظم گلزارمنش

 

 

 

مواد لازم برای حدود 1350 گرم

فلفل دلمه‌ای قرمز                1 عدد

فلفل دلمه‌ای نارنجی             1 عدد

فلفل دلمه‌ای زرد                 1 عدد

گوجه‌فرنگی پوست‌كنده        یك كیلو و 350 گرم

پیاز درشت خردكرده            2 عدد

شكر ریز                          450 گرم

سركه‌ سفید                   600 میلی‌لیتر

 روش تهیه چاتنی گوجه‌فرنگی و فلفل كبابی

فلفل‌ها را در سینی فر بچینید و به مدت تقریبی 25- 35 دقیقه یا تا زمانیكه پوست‌شان بسوزد، در فر گرم‌كرده با دمای 200 درجه‌ سانتیگراد قرار دهید. آن‌گاه فلفل‌ها را در كیسه‌ نایلونی بگذارید، سر كیسه را ببندید و كنار بگذارید تا فلفل سرد شود. اكنون به راحتی پوست و دانه‌های فلفل‌ها را بگیرید و آنها را درشت خرد كنید.

سپس گوجه‌فرنگی، فلفل و پیاز را در كاسه‌ دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا این مخلوط خرد شود اما مراقب باشید له نشود! اینك مخلوط فراهم كرده را همراه با شكر و سركه در قابلمه‌ مناسبی از جنس استیل بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. گاهی چاتنی را هم بزنید تا شكر حل شود.

سپس آن را بجوشانید و به مدت تقریبی 30 دقیقه یا تا زمانیكه غلیظ شود، روی حرارت كم بپزید. در اواخر پخت نیز چاتنی را هم بزنید تا ته نگیرد! اكنون چاتنی را در شیشه‌ استریل كرده‌ گرم بریزید و درش را محكم ببندید تا هوا به داخل آن نفوذ نكند! قبل از مصرف چاتنی، آن را دست‌كم یك‌ماه كنار بگذارید تا به اصطلاح جا بیفتد و آماده‌ مصرف شود.

یادآوری1: پس از باز كردن در شیشه‌ چاتنی، آن را حتماً در یخچال نگه‌دارید.

یادآوری2: این چاتنی تا 9 ماه در یخچال قابل نگه‌داری است.

 

برچسب ها: آشپزی با گوجه فرنگی، چاتنی، روش تهیه چاتنی، چاتنی گوجه‌فرنگی و فلفل كبابی، آموزش چاتنی گوجه فرنگی، مواد لازم چاتنی با فلفل کبابی، چاتنی با فلفل کبابی تعداد بازديد: 673 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز