Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 08:16

13
شهریور
آش شُله‌قلمكار

آش شُله‌قلمكار

حبوبات را از شب قبل بخیسانید و بپزید وگوشت را نیز همرا با پیاز، فلفل، زردچوبه و به میزان كافی آب در قابلمه بریزید و بگذارید بپزد. آن‌گاه در قابلمه دیگری آب بریزید و روی اجاق بجوشانید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 10-12 نفر

نخود                       70 گرم

لوبیا سفید               150 گرم

لوبیا چیتی              150 گرم

عدس                     200 گرم

لوبیا چشم‌بلبلی     200 گرم

گوشت گردن (گوسفندی) 1 كیلوگرم

نمك، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

برنج                    150 گرم

سبزی آش خرد كرده 2 كیلو گرم

(تره، جعفری، شوید، گشنیز و اسفناج)

پیازداغ               2 قاشق سوپخوری

نعناداغ              10 قاشق سوپخوری

 روش تهیه آش شُله‌قلمكار

حبوبات را از شب قبل بخیسانید و بپزید وگوشت را نیز همرا با پیاز، فلفل، زردچوبه و به میزان كافی آب در قابلمه بریزید و بگذارید بپزد. آن‌گاه در قابلمه دیگری آب بریزید و روی اجاق بجوشانید. برنج را بیفزائید و بپزید. سپس سبزی را اضافه كنید و به مدت تقریبی 15 دقیقه، بپزید.

حالا حبوبات را به‌جز لوبیا چشم‌بلبلی درون آش بریزید و پیوسته هم بزنید تا جائیكه حبوبات له شوند. اینك گوشت را بكوبید و همراه با نیمی از پیازداغ و نعناداغ به آش بیفزائید و بگذارید آش كاملا جا بیفتد. آن‌گاه نمك و فلفل و لوبیا چشم‌بلبلی را درون آش بریزید و 10 دقیقه دیگر آن را بپزید. اكنون آش را برای پذیرائی در كاسه مناسبی بریزید و با نعنا داغ و پیازداغ بیارائید.

 

برچسب ها: آش، روش تهیه آش، آشپزی با آش، آش شُله‌قلمكار، آموزش آش شُله‌قلمكار، شُله‌قلمكار تعداد بازديد: 679 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز