Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 13:43

20
شهریور
كوفته گردو

كوفته گردو

لپه را بخیسانید، بپزید و پوره كنید. آن‌گاه گردو، لپه، نمك، فلفل، زردچوبه، تخم‌مرغ‌ها، نشاسته، تره و نیمی از ترخون و مرزه را در كاسه مناسبی بریزید و خوب ورز دهید تا مایه چسبنده‌ای حاصل شود.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 30 عدد

لپه                              150 گرم

گردو‌ی آسیاب كرده        300 گرم

نمك و فلفل                  به میزان لازم

زردچوبه                       یك‌دوم قاشق چایخوری

تخم‌مرغ                       2 عدد

 نشاسته گندم             1-2 قاشق سوپخوری

تره خرد كرده                50 گرم

ترخون و مرزه خشك     1 قاشق سوپخوری

پیازداغ                       3 قاشق سوپخوری

زردچوبه                     یك‌دوم قاشق چایخوری

آب                            1 لیتر (4 پیمانه)

 روش تهیه كوفته گردو

لپه را بخیسانید، بپزید و پوره كنید. آن‌گاه گردو، لپه، نمك، فلفل، زردچوبه، تخم‌مرغ‌ها، نشاسته، تره و نیمی از ترخون و مرزه را در كاسه مناسبی بریزید و خوب ورز دهید تا مایه چسبنده‌ای حاصل شود. سپس در قابلمه مناسب و جاداری، پیاز‌داغ و زردچوبه بریزید و 1 دقیقه روی اجاق تفت دهید.

حالا آب را بیفزائید و بگذارید بجوشد. آن‌گاه باقیمانده ترخون و مرزه را درون قابلمه بریزید. اینك هر بار به اندازه یك قاشق سوپخوری از مایه فراهم كرده‌ بردارید، به شكل توپ درآورید و در قابلمه بریزید. كوفته‌ها را به مدت 30 دقیقه بپزید و برای پذیرائی در كاسه مناسبی بریزید.

یادآوری: در صورت دلخواه می‌توانید 1 قاشق سوپخوری رب گوجه‌فرنگی را در یك قاشق سوپخوری روغن تفت دهید و به سس كوفته بیفزائید.

 نكات خواندنی

برای تهیه پیازداغ، 2 عدد پیاز متوسط را خرد كنید و چنانچه پیاز خیلی آبدار بود، آن را به مدت یك ساعت روی پارچه تمیز نخی پهن كنید تا آب پیاز گرفته شود. آن‌گاه 250 میلی‌لیتر روغن مخصوص سرخ‌كردنی را در تابه گودی بریزید و روی اجاق داغ كنید. حالا پیاز را در روغن بریزید و قدری آن را هم بزنید. اكنون صبر كنید تا پیاز سبك و نرم شود. آن‌گاه به آرامی آن را هم بزنید تا طلائی رنگ شود. اینك پیاز داغ را در صافی بریزید تا روغن اضافیش گرفته شود.

 

برچسب ها: کوفته، روش تهیه کوفته، آموزش کوفته، آشپزی با کوفته، مواد لازم کوفته، کوفته گردو، کوفته با گردو تعداد بازديد: 682 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز