Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:45

21
شهریور
كباب گوشت برشته

كباب گوشت برشته

گوشت را به مكعب‌های 2 سانتیمتری خرد كنید. آن‌گاه بادام زمینی، پیازچه، سیر، زنجفیل، گشنیز، عسل و سس ماهی را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا مواد خرد شوند.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

 فیله گوساله               750 گرم

بادام‌زمینی بو داده        100 گرم

پیازچه خرد كرده           1 قاشق سوپخوری

سیر خرد كرده             2 حبه

زنجفیل رنده كرده        1 قاشق سوپخوری

گشنیز خرد كرده         2 قاشق سوپخوری

عسل                       1 قاشق سوپخوری

سس ماهی             (fish sauce)     3 قاشق سوپخوری

اسپاگتی                 200 گرم

نمك                       1 قاشق سوپخوری

 روش تهیه كباب گوشت برشته

گوشت را به مكعب‌های 2 سانتیمتری خرد كنید. آن‌گاه بادام زمینی، پیازچه، سیر، زنجفیل، گشنیز، عسل و سس ماهی را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا مواد خرد شوند. حالا گوشت را در این مخلوط بخوابانید و 3 ساعت در یخچال نگه‌ دارید.

 سپس گوشت را به سیخ بكشید و روی منقل یا كباب‌پز كباب كنید. اسپاگتی و نمك را در ‌آب‌جوش بریزید و پس از هشت دقیقه آبكشی كنید. اكنون اسپاگتی را در 4 بشقاب پذیرائی بریزید و كباب را رویش قرار دهید و میل كنید.

 نكات خواندنی

برای جلوگیری از آلودگی گوشت در منزل باید در صورت پاك كردن سبزی خام و آلوده هرگز به گوشت دست نزنید. مگر آن‌كه پیشاپیش با آب و صابون دستان‌تان را شست و شو دهید. در صورت دست زدن به گوشت هنگام آماده‌سازی آن، هرگز به سایر مواد غذائی دست نزنید، مگر آن‌كه باز هم با آب و صابون دستان‌تان را بشوئید.

پس از استفاده از چاقو، تخته‌ برش و غیره برای گوشت و قبل از استفاده از آن‌ها برای سایر مواد غذائی باید وسایل مزبور را با آب گرم و مواد شوینده شست‌و شو دهید.

 

برچسب ها: آشپزی با گوشت، کباب، آموزش کباب، کباب گوشت، کباب گوشت برشته، تهیه کباب گوشت، روش تهیه کباب گوشت تعداد بازديد: 1048 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز