Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:52

6
مهر
كلوچه كاری و سبزی

كلوچه كاری و سبزی

آرد و كره را در ظرف مناسبی بریزید و با نوك انگشتتان كره را با آرد مخلوط كنید تا مانند خرده نان شود. آن‌گاه آب سرد را بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید.

فاطمه درویش

 

 

مواد لازم برای 4نفر

آرد                   225 گرم

كره                 100 گرم

آب سرد          4 قاشق سوپخوری

روغن مایع      2 قاشق سوپخوری

پیاز خردكرده   1 عدد

سیب‌زمینی خردكرده 2 عدد متوسط

هویج‌ خردكرده 1 عدد

سیر له‌كرده    1 حبه

پودر كاری       1 قاشق چایخوری

پودر زیره سبز یك‌دوم قاشق چایخوری

پودر فلفل قرمزیك‌دوم قاشق چایخوری

قرص عصاره سبزی 1 عدد

آب                60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 روش تهیه كلوچه كاری و سبزی

آرد و كره را در ظرف مناسبی بریزید و با نوك انگشتتان كره را با آرد مخلوط كنید تا مانند خرده نان شود. آن‌گاه آب سرد را بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و حدود نیم‌ساعت در یخچال نگه‌دارید. سپس روغن را در تابه بریزید و روی اجاق گرم كنید.

پیاز را بیفزائید و 5 دقیقه تفت دهید تا نرم شود. حالا سیب‌زمینی، هویج و سیر را بیفزائید و 10 دقیقه تفت دهید. اكنون ادویه و مخلوط عصاره سبزی و آب را اضافه كنید. در ظرف را بگذارید و 15 دقیقه مواد را بپزید. اكنون خمیر را روی سطح آردپاشی شده باز كنید و قالب بزنید.

حالا یك قاشق سوپخوری از مایه را در آن بریزید و خمیر را مانند قطاب بپیچید. اینك در فر گرم به مدت 25 دقیقه با دمای 190 درجه سانتیگراد بپزید. كلوچه‌ها را گرم میل نمایید.

 

برچسب ها: کلوچه، روش تهیه کلوچه، آموزش کلوچه، مواد لازم کلوچه، کلوچه کاری، کلوچه با سبزی، کلوچه سبزی، آشپزی با سبزی تعداد بازديد: 486 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز