Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 20:43

5
مهر
پیراشكی ماهی

پیراشكی ماهی

در ظرف مناسبی، آرد، نمك و مایه‌خمیر را مخلوط كنید. آن‌گاه شیر ولرم، كره و تخم‌مرغ‌ها را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. سپس خمیر را ورز دهید تا صاف و یكدست شود و به دست نچسبد.

فاطمه درویش

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

آرد                 375 گرم

نمك              یك‌دوم قاشق چایخوری

مایه خمیر     7 گرم

شیر ولرم      150 میلی‌لیتر (حدود دو‌سوم پیمانه)

كره آبكرده      115 گرم

تخم‌مرغ        2 عدد

زرده تخم‌مرغ برای روی خمیر 1 عدد

مواد لازم میانی

كره              40 گرم

پیاز خردكرده  1 عدد

فیله ماهی خردكرده 150 گرم

قارچ خردكرده 3 قاشق سوپخوری

پنیر خامه‌ای  2 قاشق سوپخوری

شوید خردكرده 2 قاشق سوپخوری

پیازچه خردكرده2 قاشق سوپخوری

نمك و فلفل    به میزان لازم

روش تهیه پیراشكی ماهی

در ظرف مناسبی، آرد، نمك و مایه‌خمیر را مخلوط كنید. آن‌گاه شیر ولرم، كره و تخم‌مرغ‌ها را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. سپس خمیر را ورز دهید تا صاف و یكدست شود و به دست نچسبد. خمیر را در كاسه چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و یك ساعت كنار بگذارید تا حجمش دو برابر شود.

اینك خمیر را روی سطح آرد پاشیده با وردنه باز كنید و با برشگری به قطر 10 سانتیمتر قالب بزنید. سپس به اندازه یك قاشق سوپخوری از مواد میانی روی هر خمیر بگذارید و خمیر را تا كنید. لبه‌های آن را به هم بچسبانید و در سینی فر بگذارید. حالا رویشان زرده تخم‌مرغ بمالید و به مدت تقریبی 20 دقیقه در فر گرم‌شده با دمای 200 درجه سانتیگراد، بپزید.

روش تهیه مواد میانی: كره را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم اجاق آب كنید. آن‌گاه پیاز را بیفزائید، تفت دهید تا طلائی رنگ شود. حالا فیله ماهی و قارچ را بیفزائید و تفت دهید و بگذارید ماهی بپزد. اكنون پنیر خامه‌ای، شوید، پیازچه، نمك و فلفل را به مواد اضافه كنید و از روی حرارت بردارید و بگذارید خنك شود.

 

برچسب ها: آشپزی با ماهی، آموزش پیراشکی، پیراشکی، تهیه پیراشکی، مواد لازم پیراشکی، پیراشکی با ماهی، پیراشکی ماهی تعداد بازديد: 618 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز