Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 05:33

4
مهر
چیزپاف اسفناج و ماهی دودی

چیزپاف اسفناج و ماهی دودی

سینی شیرینی‌پزی را چرب كنید و فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم نمائید. آن‌گاه كره، آب و نمك را در قابلمه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 6 عدد

 كره                 75 گرم

آب                  250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

نمك               یك‌چهارم قاشق چایخوری

آرد                 150 گرم

تخم‌مرغ          5 عدد

پنیر چدار رنده‌كرده 125 گرم

مواد لازم میانی

كره               30 گرم

سیر له‌كرده   2 حبه

پیاز سرخكرده2 قاشق سوپخوری

جوزهندی رنده كرده یك‌هشتم قاشق چایخوری

اسفناج پخته و خردكرده1 كیلوگرم

فیله ماهی دودی  200 گرم

پنیر خامه‌ای        250 گرم

شیر                   4 قاشق سوپخوری

نمك و فلفل         به میزان لازم

روش تهیه چیزپاف اسفناج و ماهی دودی

سینی شیرینی‌پزی را چرب كنید و فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم نمائید. آن‌گاه كره، آب و نمك را در قابلمه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید. همینكه مایه جوشید، آرد را به آن بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا مایه خمیر شود. حال خمیر را از قابلمه در آورید و كنار بگذارید تا خنك شود.

سپس تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی به خمیر بیفزائید و با همزن برقی بزنید تا تخم‌مرغ‌ها با خمیر مخلوط شوند. اكنون پنیر را بیفزائید و مخلوط كنید. خمیر فراهم كرده را در كیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره كنگره‌دار بریزید و هر بار قدری از مایه، به قطر 6 سانتیمتر روی سینی بگذارید. اینك یك عدد سفیده تخم‌مرغ را با چنگال بزنید و روی خمیرها بمالید و قدری پنیر بپاشید. سپس سینی را در فر قرار دهید و به مدت تقریبی 30- 40 دقیقه چیزپاف را بپزید. همینكه چیزپاف خنك شد، دایره‌ای از سر آنها بردارید و داخلشان را با مواد میانی پر كنید و دوباره دایره‌های برداشته شده از نان را سر جایش بگذارید.

روش تهیه مواد میانی: كره را در تابه بریزید و روی اجاق آب كنید. آن‌گاه سیر را بیفزائید و تفت دهید. حالا پیاز سرخكرده، جوز، اسفناج و فیله ماهی را بیفزائید و 5 دقیقه تفت دهید. سپس تابه را از روی اجاق بردارید و پنیر خامه‌ای، شیر، نمك و فلفل را درون مخلوط اسفناج بریزید.

یادآوری 1: برای آماده‌سازی ماهی دودی پس از جدا كردن پوست ماهی، فیله آن را در ظرف چربكرده مناسبی قرار دهید، رویش را با فویل بپوشانید و به مدت 15 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

یادآوری 2: اسفناج را بخارپز كنید و در صافی بریزید. سپس قدری آن را بفشارید تا آب اضافیش گرفته شود. حالا اسفناج را روی تخته آشپزخانه بگذارید و با كارد ساطوری كنید.

 

برچسب ها: آشپزی با ماهی، چیزپاف اسفناج، چیزپاف با ماهی دودی، آموزش چیزپاف، روش تهیه چیزپاف، مواد لازم چیزپاف تعداد بازديد: 601 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز