Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - 04:54

19
مهر
چاتنی مخلوط

چاتنی مخلوط

هویج وگوجه‌فرنگی را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم اجاق بپزید. آن‌گاه شكر قهوه‌ای، كدو، سیب، گلابی، آناناس، برگ بو، زنجفیل، پودر فلفل قرمز، سركه و نمك را بیفزائید و مخلوط كنید.

پوراندخت نمیرانیان

 

 

مواد لازم برای 1/5-2 كیلوگرم

هویج خلالی خرد كرده                5 عدد

گوجه‌فرنگی ریز خرد كرده            5 عدد

شكر قهوه‌ای                            150 گرم

كدو سبز خلالی خرد كرده          4 عدد

سیب ریز خرد كرده                   2 عدد

گلابی ریز خرد كرده                  2 عدد

آناناس مكعبی خرد كرده           2 عدد

برگ بو                                  3 تا 4 برگ

زنجفیل رنده كرده                   1 قاشق سوپخوری

پودر فلفل قرمز                     1 قاشق چایخوری

سركه سفید                        نیم‌لیتر (2 پیمانه)

نمك                                   1 قاشق چایخوری

كنجد                                  3 قاشق سوپخوری

دارچین                               1 قاشق سوپخوری

روش تهیه چاتنی مخلوط

هویج وگوجه‌فرنگی را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم اجاق بپزید. آن‌گاه شكر قهوه‌ای، كدو، سیب، گلابی، آناناس، برگ بو، زنجفیل، پودر فلفل قرمز، سركه و نمك را بیفزائید و مخلوط كنید و به مدت 1/5 ساعت دیگر روی حرارت ملایم بپزید.

اینك كنجد و دارچین را اضافه نمائید و پس از 15 دقیقه، از روی حرارت بردارید. همینكه چاتنی خنك شد، آن را در ظرف دردار و مناسبی بریزید و در یخچال نگه‌داری كنید.

نكات مهـم

می‌‌توانید در این چاتنی به جای سركه سفید از سركه سبزی استفاده كنید. برای تهیه سركه سبزی؛ یك كیلوگرم كرفس با برگ، یك كیلوگرم كاهو، 200 گرم نعنای تازه و یك كیلوگرم گوجه‌فرنگی را بشوئید و روی پارچه تمیزی رطوبت آن‌ها را بگیرید. سپس سبزی‌ها را خرد كنید. حالا 500 گرم لیموترش شسته شده را با پوست خرد كنید و هسته آنها را درآورید. آن‌گاه در ظرف مناسبی لیمو، سبزی‌ها، 500گرم فیله پرتقال، یك قاشق سوپخوری نمك و یك قاشق سوپخوری شكر بریزید.

در آن را ببندید و در جای خنك نگه‌داری كنید. پس از سه روز نیم‌لیتر سركه معمولی و یك لیتر آب روی آن بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید. دوباره در ظرف را ببندید و در جای خنك نگه‌داری كنید. پس از 25 روز سركه را صاف كنید و مصرف نمائید.

 

برچسب ها: چاتنی، مواد لازم چاتنی، روش تهیه چاتنی، آموزش چاتنی، تهیه چاتنی، چاتنی مخلوط، آشپزی با چاتنی تعداد بازديد: 601 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز