Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 17:54

19
مهر
خوراك سیب زمینی

خوراك سیب زمینی

پوست سیب‌زمینی‌ها را بگیرید، رویشان نمك بپاشید و در قابلمه مناسبی بریزید. آن‌گاه قدری آب به آن بیفزائید و قابلمه را روی اجاق قرار دهید تا سیب‌زمینی‌ها نیم‌پز شوند.

معصومه عیوضی

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

سیب زمینی ریز و یكدست         500 گرم

نمك                                       1 قاشق چایخوری

روغن زیتون                             60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

سیر پوست كنده                     4 حبه

آبلیموی تازه                          2 قاشق سوپخوری

زرده تخم‌مرغ                         2 عدد

ترخون و مرزه خرد كرده           1 قاشق سوپخوری

نخودفرنگی پخته                    100 گرم

زرشك خیسانده                    1 قاشق سوپخوری

 روش تهیه خوراك سیب زمینی

پوست سیب‌زمینی‌ها را بگیرید، رویشان نمك بپاشید و در قابلمه مناسبی بریزید. آن‌گاه قدری آب به آن بیفزائید و قابلمه را روی اجاق قرار دهید تا سیب‌زمینی‌ها نیم‌پز شوند. سپس سیب‌زمینی‌ها را در ظرف چربكرده نسوز بریزید و یك قاشق از روغن زیتون را رویش بپاشید و به مدت تقریبی 30 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد، قرار دهید تا بپزند و برشته شوند.

در این میان یك بار سیب‌زمینی‌ها را زیر و رو كنید تا كاملاً برشته شوند. اكنون سیر، آبلیمو و زرده‌های تخم‌مرغ را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید. آن‌گاه باقیمانده روغن زیتون را كم‌كم به آن بیفزائید و همچنان دستگاه را روشن نگاه دارید تا سس غلیظ شود. اینك سبزی، نخودفرنگی و زرشك را روی سیب‌زمینی بریزید و سس فراهم كرده را روی خوراك بدهید و میل كنید.

 

برچسب ها: خوراک، سیب زمینی، روش تهیه خوراک، مواد لازم خوراک، آشپزباشی با سیب زمینی، خوراک سیب زمینی، آموزش خوراک سیب زمینی تعداد بازديد: 701 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز