Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 06:17

17
مهر
دلمه‌ هویج

دلمه‌ هویج

پوست هویج‌ها را بگیرید و به درازای 10 سانتیمتر خرد كنید و به مدت یك ساعت در مخلوط آب و نمك غلیظ بگذارید تا نرم شوند. آن‌گاه داخلشان را خالی كنید و در آب سرد قرار دهید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 2  نفر

هویج                      10 عدد درشت

كره                        50 گرم

گوشت چرخكرده     150 گرم

نمك و فلفل           به میزان لازم

زردچوبه               یك‌دوم قاشق چایخوری

برنج                    100 گرم

گشنیز خرد كرده   3 قاشق سوپخوری

زعفران حلكرده     3 قاشق سوپخوری

شكر                   125 گرم

سركه                 80 میلی‌لیتر

 روش تهیه دلمه‌ هویج

پوست هویج‌ها را بگیرید و به درازای 10 سانتیمتر خرد كنید و به مدت یك ساعت در مخلوط آب و نمك غلیظ بگذارید تا نرم شوند. آن‌گاه داخلشان را خالی كنید و در آب سرد قرار دهید تا نمك اضافی آن گرفته شود. حالا كره را در تابه‌ی مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید.

گوشت، نمك، فلفل و زردچوبه را بیفزائید و تفت دهید. اكنون برنج خیسانده و آبكشیده و گشنیز را به گوشت بیفزائید و مخلوط كنید. آن‌گاه داخل هویج‌ها را با این مخلوط پر كنید و در تابه‌ی مناسبی بچینید. اینك زعفران، شكر و سركه را با هم مخلوط كنید و روی دلمه، بریزید.

تابه را روی حرارت ملایم بگذارید و به مدت تقریبی 20 دقیقه، دلمه را بپزید. حالا دلمه‌ی هویج را برای پذیرائی در ظرف مناسبی قرار دهید.

یادآوری: دلمه می‌باید پس از پختن بدون آب باشد!

 

برچسب ها: دلمه، دلمه‌ هویج، آموزش دلمه‌ هویج، روش تهیه دلمه‌ هویج، تهیه دلمه‌ هویج، مواد لازم دلمه‌ هویج، آشپزی با دلمه تعداد بازديد: 720 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز