Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 18:00

27
مهر
برنج مخلوط با میوه خشك

برنج مخلوط با میوه خشك

ابتدا برنج را به مدت 10 دقیقه بخیسانید و بعد در آبكش بریزید. آن‌گاه روغن و كره را در قابلمه بزرگی بریزید و روی اجاق داغ كنید. پیاز، چوب دارچین، سیر، زعفران و پودر تخم گشنیز را در آن بریزید و تفت دهید تا پیاز نرم شود.

سیما باشی‌زاده

 

 

مواد لازم برای 4-6 نفر

برنج               300 گرم

روغن زیتون     2 قاشق سوپخوری

كره               20 گرم

پیاز خردكرده   1 عدد درشت

چوب دارچین   1 عدد

سیر له كرده   4 حبه

زعفران حلكرده به میزان لازم

پودر تخم گشنیز 1 قاشق چایخوری

پوست پرتقال  3 تكه

آب مرغ          2 پیمانه (500 میلی‌لیتر)

برگه زردآلوی خردكرده یك‌چهارم پیمانه

خرمای بدون هسته و خردكرده یك‌چهارم پیمانه

كشمش بی‌دانه یك‌چهارم پیمانه

بادام زمینی برشته كرده یك‌چهارم پیمانه

خلال بادام برشته كرده   یك‌دوم پیمانه

گشنیز خردكرده            یك‌دوم پیمانه

 روش تهیه برنج مخلوط با میوه خشك

ابتدا برنج را به مدت 10 دقیقه بخیسانید و بعد در آبكش بریزید. آن‌گاه روغن و كره را در قابلمه بزرگی بریزید و روی اجاق داغ كنید. پیاز، چوب دارچین، سیر، زعفران و پودر تخم گشنیز را در آن بریزید و تفت دهید تا پیاز نرم شود. حالا برنج و پوست پرتقال را بیفزائید و هم بزنید تا برنج به روغن آغشته شود.

سپس آب مرغ را بیفزائید، در قابلمه را ببندید و بگذارید مواد به مدت 10 دقیقه، روی حرارت ملایم بجوشد. آن‌گاه قابلمه را از روی حرارت بردارید. باقیمانده مواد را در قابلمه بریزید، مواد را با برنج مخلوط كنید و كنار بگذارید تا آب موجود در قابلمه جذب برنج شود. اكنون پوست پرتقال و چوب دارچین را در آورید و دور بیندازید. حالا برنج را برای پذیرائی در دیس مناسبی بكشید.

نكات خواندنی

میوه‌های خشك یا برگه‌ها همان میوه‌های تازه‌ای هستند كه به دو صورت خشك می‌شوند، طبیعی یا با دستگاه (صنعتی). كشمش، خرما و آلو خشك نمونه‌هایی از این محصولات هستند. میوه‌های خشك را می‌توان برای مدت زمان طولانی نگه‌داری كرد بنابراین این محصولات جایگزین مناسبی برای میوه‌های تازه در خارج از فصل آن می‌باشد.

همچنین می‌توان از این محصولات برای مصرف در شرایط خاص مثل ورزش‌هایی مانند كوهنوردی كه امكان حمل وزن زیاد بار وجود ندارد نیز استفاده كرد. میوه‌های خشك منبع غنی ویتامین‌هایB6, B3, B2, B1, A واملاحی مثل كلسیم، آهن، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم، منگنز و مس هستند كه به راحتی هضم می‌‌شوند و باعث تصفیه خون و پاكسازی معده و روده می‌گردند.

 

برچسب ها: برنج، میوه خشک، برنج مخلوط، آموزش برنج مخلوط و میوه خشک، آشپزی با میوه خشک، برنج با میوه خشک، مواد لازم برنج مخلوط تعداد بازديد: 723 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز