Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 08:27

26
مهر
پاستای برنجی با ماهی تن

پاستای برنجی با ماهی تن

فر را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و قالبی به قطر 22 سانتیمتر را چرب نمائید. آن‌گاه پاستا را در آب جوش دارای نمك و روغن بپزید تا نرم شود و بعد در آبكش بریزید و قدری آب ولرم رویش بدهید.

سحر سامانی

 

 

مواد لازم برای 6- 8 نفر

پاستای برنجی          115 گرم

روغن زیتون              1 قاشق سوپخوری

پیاز ریز خردكرده       1 عدد متوسط

سیر ریز خردكرده     2 حبه

كرفس ریز خردكرده  2 ساقه

فلفل دلمه‌ای قرمز ریز خردكرده1 عدد متوسط

كنسرو ماهی تن    425 گرم

ریحان خردكرده      50 گرم

تخم‌مرغ               8 عدد

خامه                  80 میلی‌لیتر (یك‌سوم پیمانه)

پنیر پارمسان رنده كرده 100 گرم

نمك و فلفل سیاه به میزان لازم

گوجه‌فرنگی مینیاتوری برای تزئین به میزان لازم

برگ ریحان برای تزئین   به میزان لازم

 روش تهیه پاستای برنجی با ماهی تن

فر را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و قالبی به قطر 22 سانتیمتر را چرب نمائید. آن‌گاه پاستا را در آب جوش دارای نمك و روغن بپزید تا نرم شود و بعد در آبكش بریزید و قدری آب ولرم رویش بدهید. سپس روغن زیتون را در تابه‌ی بزرگی بریزید و روی اجاق گرم كنید.

حالا پیاز و سیر را بیفزائید و تفت دهید تا پیاز قدری نرم شود. اكنون كرفس و فلفل دلمه‌ای را نیز اضافه كنید و 5دقیقه، تفت دهید تا كرفس و فلفل هم نرم شود. اینك تابه را از روی حرارت بردارید و ماهی تن، ریحان و پاستا را به آن بیفزائید. حالا تخم‌مرغ‌ها را در ظرف بزرگی بشكنید و با مفتول دستی هم بزنید.

آن‌گاه خامه، پنیر، نمك و فلفل سیاه را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. حال مخلوط پاستا را به مایه‌ی تخم‌مرغی اضافه كنید و خوب مخلوط نمائید. سپس مایه‌ی فراهم‌كرده را در قالب بریزید و رویش را صاف كنید و به مدت تقریبی 55- 60 دقیقه، در فر قرار دهید تا رویش طلائی رنگ شود. آن‌گاه پاستا را از فر درآورید و برای پذیرائی با گوجه‌فرنگی و ریحان بیارائید.

 

 

برچسب ها: پاستا، تهیه پاستا، آموزش تهیه پاستای برنجی، پاستای برنجی، پاستای ماهی تن، آشپزی پاستا، ماهی تن تعداد بازديد: 588 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز