Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 17:47

2
آبان
نكاتی پیرامون برنج

نكاتی پیرامون برنج

چلو: به برنجی می‌گویند كه آبكش می‌شود و هنگام دم كردن به آن روغن اضافه نمی‌كنند و معمولاً با كره و انواع كباب و خورش میل می‌شود.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه آشپزباشی

 

 

1- چلو: به برنجی می‌گویند كه آبكش می‌شود و هنگام دم كردن به آن روغن اضافه نمی‌كنند و معمولاً با كره و انواع كباب و خورش میل می‌شود. برای خیساندن برنج به هر پیمانه برنج یك قاشق سوپخوری سرخالی نمك بیفزائید.

2- كته: برنجی است كه آبكش نمی‌شود. برای هر پیمانه برنج مرغوب ایرانی یك و یك‌دوم پیمانه آب، 30گرم روغن یا كره و یك‌چهارم قاشق‌چایخوری نمك اندازه‌گیری كنید.

3- دمی: مانند كته می باشد با این تفاوت كه به آن بنشن یا سبزی نیز افزوده می‌شود.

4- ته‌چین: ته‌چین در زیر مجموعه‌ی پلوهای مجلسی است. چلو را با مایه‌ی ته‌چین- زرده‌ی تخم مرغ، ماست، روغن، نمك و فلفل- مخلوط كنید و لابه‌لای آن گوشت یا مرغ پخته بچینید. معمولاً ته‌چین را به صورت قالبی در دیس یا سینی قرار می‌دهند.

 

برچسب ها: برنج، ته چین، روش پخت برنج، دمی، کته، چلو، انواع روش پخت برنج، پخت برنج، آشپزی با برنج تعداد بازديد: 683 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز