Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 14:13

12
آبان
پلوی هندی

پلوی هندی

برنج را بشوئید و در قابلمه مناسبی، بریزید. آن‌گاه 5 پیمانه آب، زردچوبه، پودر زیره، تخم‌ گشنیز، فلفل و نمك را به آن، بیفزائید و به مدت 1 ساعت بخیسانید. حالا در تابه مناسبی، روغن بریزید و روی اجاق بگذارید.

سیما باشی زاده

 

 

مواد لازم برای 6- 8 نفر

برنج                      500 گرم

زردچوبه                 1 قاشق چایخوری

پودر زیره                1 قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز     1 قاشق چایخوری

فلفل و نمك           به میزان لازم

روغن مایع             به میزان لازم

سیب‌زمینی خردكرده 300 گرم

بادمجان پوست گرفته و خردكرده 3 عدد

فلفل سبز دلمه‌ای خردكرده 2 عدد

شكر                  1 قاشق سوپخوری

آبلیمو                2 قاشق سوپخوری

بادام پوست گرفته و برشته كرده 50 گرم

 روش تهیه پلوی هندی

برنج را بشوئید و در قابلمه مناسبی، بریزید. آن‌گاه 5 پیمانه آب، زردچوبه، پودر زیره، تخم‌ گشنیز، فلفل و نمك را به آن، بیفزائید و به مدت 1 ساعت بخیسانید. حالا در تابه مناسبی، روغن بریزید و روی اجاق بگذارید و سیب‌زمینی‌ها را در آن سرخ كنید. سپس بادمجان و فلفل دلمه‌ای را بیفزائید و 2 دقیقه، تفت دهید.

اكنون شكر و آبلیمو را اضافه كنید و تابه را از روی اجاق بردارید. حال این مواد را به برنج بیفزائید، قابلمه را روی اجاق بگذارید و به مدت تقریبی 30 دقیقه، برنج را دم كنید. اینك پلو را برای پذیرائی، در دیس مناسبی، بكشید و رویش را با پلوی زعفرانی و بادام تزئین كنید.

 

برچسب ها: پلو، روش تهیه پلوی هندی، پلوی هندی، آشپزی با پلو، تهیه پلوی هندی، آموزش پلوی هندی، مواد لازم پلوی هندی، پلو به روش هندی تعداد بازديد: 635 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز