Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 16:54

18
آبان
سماق پلو

سماق پلو

برنج را از شب قبل در آب و نمك بخیسانید و در آب‌جوش بریزید. همینكه مغز برنج نرم شد، آن را آبكش كنید. آن‌گاه گوشت را همراه با پیاز، نمك، فلفل، زردچوبه و ادویه خوب ورز دهید و از آن كوفته‌ریزه درست كنید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 4-6 نفر

برنج                                     4 پیمانه

گوشت چرخكرده گوسفندی     250 گرم

پیاز رنده كرده                        1 عدد

نمك، فلفل، زردچوبه و ادویه    به میزان لازم

روغن مخصوص سرخ كردن      به میزان لازم

زعفران حلكرده                     2 تا 3 قاشق سوپخوری

پودر سماق                          6 قاشق سوپخوری

كره                                    30 گرم

 

روش تهیه سماق پلو

برنج را از شب قبل در آب و نمك بخیسانید و در آب‌جوش بریزید. همینكه مغز برنج نرم شد، آن را آبكش كنید. آن‌گاه گوشت را همراه با پیاز، نمك، فلفل، زردچوبه و ادویه خوب ورز دهید و از آن كوفته‌ریزه درست كنید. سپس كوفته‌ریزه‌ها را در روغن تفت دهید، زعفران را بیفزائید و شعله اجاق را خاموش كنید.

حالا نیمی از پودر سماق را به كوفته ریزه اضافه كنید. اینك در قابلمه مناسبی، كره  بریزید، چند كفگیر از برنج را بیفزائید و پودر سماق بپاشید. دوباره قدری برنج در قابلمه بریزید و سماق بپاشید. این كار را تكرار كنید تا قابلمه از برنج و سماق پر شود.

اكنون آن را به مدت 30 دقیقه، دم كنید. آن‌گاه كوفته‌ریزه را گرم كنید و با پلو مخلوط نمائید. حال سماق پلو را برای پذیرائی، در دیس مناسبی بكشید و رویش را با برنج زعفرانی بیارائید.

 

برچسب ها: سماق، پلو، روش تهیه سماق پلو، سماق پلو، مواد لازم سماق پلو، آموزش سماق پلو، آشپزی با سماق پلو، تهیه سماق پلو تعداد بازديد: 666 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز