Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 18:15

25
آبان
نافله

نافله

گوشت چرخكرده را همراه با پیاز، آرد نخودچی، نمك، فلفل و زردچوبه مخلوط كنید و به تدریج آب بیفزائید تا مایه مناسبی به دست آید. آن‌گاه مایه را ورز دهید تا چسبنده شود.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 6-8  نفر

 گوشت چرخكرده             500 گرم

پیاز رنده‌كرده                   2 عدد

آرد نخودچی                   300 گرم

نمك، فلفل و زردچوبه      به میزان لازم

روغن                           به میزان لازم

پیاز خردكرده                  2 عدد

آب                              500 میلی‌لیتر (2 پیمانه)

نعنای ریز خرد كرده        2 قاشق سوپخوری

سركه                         125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

شكر                          2 قاشق سوپخوری

 

روش تهیه نافله

گوشت چرخكرده را همراه با پیاز، آرد نخودچی، نمك، فلفل و زردچوبه مخلوط كنید و به تدریج آب بیفزائید تا مایه مناسبی به دست آید. آن‌گاه مایه را ورز دهید تا چسبنده شود. سپس در تابه مناسبی، روغن بریزید و روی اجاق بگذارید. حال از مایه‌ فراهم كرده، به اندازه‌ گردو بردارید و به شكل دایره، در آورید.

وسط آن حفره‌ای ایجاد نمائید و در روغن سرخ كنید. در قابلمه مناسبی روغن بریزید و روی اجاق بگذارید. پیاز خردكرده را سرخ كنید، زردچوبه، نمك و آب را بیفزائید و بگذارید سس، بجوشد.

اینك نعنا، سركه و شكر را به آن اضافه كنید و به مدت 20 دقیقه بجوشانید. اكنون نافله‌ها را درون سس قرار دهید تا با حرارت ملایم به مدت 30 دقیقه بپزد.

 

برچسب ها: روش تهیه نافله، آموزش نافله، آشپزی با نافله، نافله، مواد لازم نافله، پخت نافله، تهیه نافله تعداد بازديد: 595 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز