Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 14:11

10
اسفند
آش كلم

آش كلم

ابتدا گوشت را همراه با پياز، نمك، فلفل و زردچوبه، بپزيد. آن‌گاه گوشت را بكوبيد و همراه با آبش كنار بگذاريد. سپس حبوبات خيسانده را بپزيد تا كاملاً نرم شوند. حالا نيمی از روغن و كلم را در تابه‌ بريزيد و روی اجاق، تفت دهيد.

اعظم گلزارمنش

 

مواد لازم براي 10-12  نفر
 

گوشت گردن گوسفند     750 گرم

پياز خردكرده                 1 عدد

نمك، فلفل و زردچوبه     به ميزان لازم

ماش                           2 پيمانه

عدس                          1 پيمانه

نخود                           يك‌دوم پيمانه

لوبيا سفيد                   يك‌دوم پيمانه

لوبيا چيتي                   1 پيمانه

روغن مايع                    200 ميلی ليتر

كلم برگ ريز خردكرده     1 كيلوگرم

كشك                         750 گرم

نعنا داغ                    يك‌دوم پيمانه

پيازداغ                     2 پيمانه
 

روش تهيه

ابتدا گوشت را همراه با پياز، نمك، فلفل و زردچوبه، بپزيد. آن‌گاه گوشت را بكوبيد و همراه با آبش كنار بگذاريد. سپس حبوبات خيسانده را بپزيد تا كاملاً نرم شوند. حالا نيمی از روغن و كلم را در تابه‌ بريزيد و روی اجاق، تفت دهيد. اينك قابلمه‌ی مناسبی، روی اجاق بگذاريد.

كلم را در آن بپزيد و بعد حبوبات، آب گوشت و گوشت را بيفزائيد و بپزيد. اكنون باقيمانده‌ی روغن را در تابه‌ی ديگری بريزيد، فلفل و زردچوبه را در آن تفت دهيد و با نيمی از نعنا داغ و پيازداغ به آش، بيفزائيد. حالا كشك را درون آش بريزيد و آن را برای پذيرایی، در كاسه‌ی مناسبی بكشيد و با نعنا داغ و پيازداغ بيارائيد.

 نكات خواندنی

آبگوشت پر مايه : مقداری آب سرد، آرد يا نشاسته ذرت را درون ظرف دهان‌گشادی (مانند شيشه مخصوص مربا- ترشي- خيارشور و غيره) بريزيد. با هم مخلوط كرده خمير شل و آبكی درست كنيد. سپس در ظرف را بسته آن را تكان دهيد تا اين خمير، نرم و يكدست شود.

آنگاه اين مخلوط را به تدريج به داخل آبگوشت خود اضافه كنيد. و آبگوشت را مرتباً به هم بزنيد تا به درجه جوش برسد. به جای آرد می توانيد از ورقه‌های بسيار نازك سيب‌زمينی استفاده كنيد. و يا برای آنكه آبگوشت شما غليظ‌تر و پر مايه‌تر شود و به اصطلاح لعاب بيندازد، می توانيد چند تكه نان غيربرشته در داخل آن بيندازيد.

 

برچسب ها: روش تهیه آش، طرز تهیه آش، دستور پخت آش، آش كلم، طرز تهیه آش کلم، دستور پخت آش کلم، روش تهیه آش کلم تعداد بازديد: 791 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز