Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 04:46

27
مهر
نان گردو

نان گردو

کره را در ظرف کوچکی ریخته، روی شعله مستقیم قرار دهید تا ذوب شده و بجوشد. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود. در ظرف مناسبی آرد، شکر قهوه ای، مایه خمیر و نمک را ریخته، هم زده و وسط آن را گود کنید. کره ذوب شده را از صافی ریز رد کرده

مواد لازم

کره......................50 گرم

آرد...................... 465 گرم

شکر قهوه ای روشن.................. 1 قاشق سوپخوری

مایه خمیر.....................20 گرم

نمک....................2/1 و 1  قاشق چایخوری

شیر ولرم ............................280 میلی لیتر

گردو خرد شده........................100 گرم

شیر اضافه برای روی نان.................. 1 قاشق سوپخوری

 بیشتربخوانید:

نان شکم‌پر؛ یک غذای سالم برای بچه ها

نان سیر رژیمی ؛ سرشار از پروتئین + طرز تهیه

 

 

روش‌تهیه

کره را در ظرف کوچکی ریخته، روی شعله مستقیم قرار دهید تا ذوب شده و بجوشد. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود. در ظرف مناسبی آرد، شکر قهوه ای، مایه خمیر و نمک را ریخته، هم زده و وسط آن را گود کنید. کره ذوب شده را از صافی ریز رد کرده و به همراه شیر وسط آرد ریخته و آن را خمیر کنید. خمیر را روی سطح تمیزی به مدت 5 دقیقه ورز دهید تا صاف و یکدست شود. کا سه مناسبی را چرب کرده، خمیر را داخل آن گذاشته و روی آن را با نایلون محافظ چرب شده بپوشانید. و در جای گرمی به مدت 45 دقیقه قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود. سپس خمیر را از ظرف خارج کرده و گردوی خرد شده را رویش بپاشید و ورز دهید تا گردو ها به خمیر بچسبند. مجدداً خمیر را داخل ظرف قرار دهید. رویش را پوشانده و آن را 20 دقیقه در جای گرم بگذارید. خمیررا از ظرف خارج و به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس هر دو قسمت خمیر را به صورت گرد باز کرده و داخل دو سینی چرب شده قرار دهید. مجدداً سینی ها را با نایلون محافظ چرب شده پوشانده و حدود 45 دقیقه استراحت داده تا حجم شان دو برابر شود. سپس با استفاده از چاقوی تیزی 3 خط روی خمیرانداخته و با استفاده از برس روی آنها را شیر بمالید. خمیر را در فر از قبل گرم شده با دمای 220 درجه سانتیگراد و در طبقه وسط به مدت 35 گذاشته تا بپزد. سپس از فر خارج کرده، روی پنجره ی سیمی قرار دهید تا خنک شود.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: نان، طرز تهیه نان، نان رژیمی، نان گردویی تعداد بازديد: 288 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز