Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 13:34

4
دی
طرز تهیه نان ایرلندی ساده و خوشمزه

طرز تهیه نان ایرلندی ساده و خوشمزه

در گزارش زیر طرز تهیه نان ایرلندی را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش کتاب کاله، این بار با طرز تهیه نان ایرلندی به سراغتان آمده‌ایم. حتما می‌دانید که بسیاری از فرهنگ‌ها، کشور‌ها و جوامع مختلف معمولا نان‌های محلی و مخصوص به خود را دارند که با مزه بی‌نظیر آن‌ها شناخته می‌شوند.

نان یکی از مهم‌ترین مواد غذایی در رژیم افراد است که انواع مختلفی دارد. به همین دلیل می‌توان برای هر ذائقه‌ای، یک نان خوشمزه درست کرد. اگر شما هم از خوردن نان‌های متنوع لذت می‌برید و طعم نان تازه برایتان اهمیت دارد، می‌توانید به راحتی در خانه برای خود یا خانواده‌تان نان تهیه کنید.

یکی از نان‌هایی که به آسانی در خانه تهیه می‌شود، نان ایرلندی ساده است. این نان ایرلندی با طعم جذاب باترمیلک تهیه شده و می‌توانید آن را همراه با صبحانه یا وعده‌های غذایی خود سرو کنید.

درست کردن آن سخت نیست و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت؛ بنابراین تنها کافی است که دست به کار شوید و این نان خوشمزه ایرلندی را برای خود درست کنید. در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه نان ایرلندی ساده را به شما آموزش دهیم.

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه نان فطیر ؛ تجربه درست کردن نان در خانه

 

 

مواد لازم برای تهیه نان ایرلندی ساده

آرد سبوس‌دار.............. ۱۷۰ گرم

آرد ساده................ ۲۰۰ گرم

نمک........... یک دوم قاشق چای‌خوری

جوش شیرین............. یک دوم قاشق چای‌خوری

باترمیلک............ ۲۹۰ میلی‌لیتر


 
 
 
 

طرز تهیه نان ایرلندی ساده

نان‌ها دنیای متنوع و جذابی دارند. انواع مختلفی از نان وجود دارد که اکثر آن‌ها را می‌توانید در خانه تهیه و نوش جان کنید. پیش از این طرز تهیه چند مدل نان مثل نان سیمیت ترکی، نان پیتا و نان بازلاما را با تمام فوت و فن‌های تهیه نان خانگی به شما آموزش داده‌ایم.

این بار می‌خواهیم طرز تهیه نان ایرلندی را به ساده‌ترین روش با شما به اشتراک بگذاریم. برای شروع ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

۱۷۰ گرم آرد سبوس‌دار و ۱۷۰ گرم از آرد ساده را همراه با نمک و جوش شیرین در یک کاسه بزرگ بریزید. با دست خود در میان مواد یک حفره درست کنید. سپس داخل حفره، باترمیلک بریزید و به سرعت با چنگال بزرگ با مواد بهم بزنید تا یک خمیر نرم ایجاد شود. اگر خمیر خیلی سفت بود، دوباره کمی باترمیلک به آن اضافه کنید، اما خمیر نباید خیلی مرطوب یا چسبناک باشد.

روی یک سطح صاف مقداری کمی آرد (باقی‌مانده آرد ساده) بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید و به مدت کوتاهی ورز دهید. سپس خمیر را به شکل نان دایره‌ای درآورده و اطراف آن را صاف کنید. حالا روی صفحه فر، کاغذ روغنی گذاشته و خمیر را روی آن بگذارید.

بالای خمیر را به یک چاقو مانند ضرب‌در برش دهید. سپس آن را به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا زمانی که نان پخته شود. برای تشخیص پخته شدن نان، هنگام ضربه زدن به آن، باید توخالی به نظر برسد. پس از آنکه نان پخته شد، آن را از فر خارج کنید. حالا نان ایرلندی ساده شما آماده است. نوش جان.

برچسب ها: نان، طرز تهیه نان، نان ایرلندی، طرز تهیه نان ایرلندی تعداد بازديد: 409 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز