Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:21

9
شهریور
كلوچه‌‌های نارگيلی فانتزی

كلوچه‌‌های نارگيلی فانتزی

ابتدا استارتر را به این ترتیب فراهم كنید. آرد و یك پیمانه آب را در ظرف مناسبی بریزید و خوب مخلوط كنید. آن‌گاه ظرف را روی حرارت بگذارید و پیوسته مواد را هم بزنید تا به شكل خمیر درآید.

افسانه ظروفی

مواد لازم كلوچه‌‌های نارگيلی فانتزی

برای 8 عدد

 

استارتر    (مخلوط 50 گرم آرد + 250 میلی‌لیتر آب)

شیر          80 میلی‌‌‌لیتر (یك‌سوم پیمانه)

تخم‌مرغ همزده                       35 گرم (در حدود نصف تخم‌مرغ)

نمك          یك‌دوم قاشق چایخوری

شیرخشك 1قاشق چایخوری

آرد نان     230 گرم

پودر مایه خمیر       1 قاشق چایخوری

كره نرم شده             20 گرم

مواد لازم میانی

كره نرم شده             90 گرم

شكر         40 گرم

آرد           25 گرم

شیرخشك 30 گرم

نارگیل     45 گرم

مواد لازم رویه

آرد           35 گرم

كره          40 گرم

شكر         20 گرم

كنجد یا سیاهدانه      به میزان لازم

 

روش تهیه كلوچه‌‌های نارگيلی فانتزی

ابتدا استارتر را به این ترتیب فراهم كنید. آرد و یك پیمانه آب را در ظرف مناسبی بریزید و خوب مخلوط كنید. آن‌گاه ظرف را روی حرارت بگذارید و پیوسته مواد را هم بزنید تا به شكل خمیر درآید و دمایش به 65 درجه سانتیگراد برسد. سپس استارتر به دست آمده را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنك شود. بعد آن را در یخچال قرار دهید تا كاملا سرد شود. اكنون 80 گرم از خمیر استارتر را  اندازه بگیرید و آن را همراه با سایر مواد لازم خمیر، در كاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. اینك خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا صاف و یكدست شود و بعد آن را در كاسه چربكرده بگذارید. رویش را بپوشانید و صبر كنید تا حجم خمیر دو برابر شود. آن‌گاه خمیر را به 8 قسمت مساوی تقسیم كنید و هر قسمت را به شكل توپ درآورید. دوباره روی خمیرها را بپوشانید و 15 دقیقه به آن استراحت دهید. سپس هر تكه خمیر را به شكل بیضی باز كنید و قدری از مواد میانی را در وسط آن بگذارید و خمیر را روی مواد میانی تا كنید. مراقب باشید كه خمیر كاملا بسته شود تا مواد میانی هنگام پختن كلوچه، بیرون نریزد! حالا خمیرهای پر كرده را در سینی شیرینی‌پزی دارای كاغذ روغنی بچینید، رویش را بپوشانید و در حدود یك ساعت كنار بگذارید تا حجم خمیر دو برابر شود. اكنون روی خمیرها تخم‌مرغ‌ بمالید و با دو نوار از مواد رویه، روی آن را بیارائید و كنجد بپاشید. سپس كلوچه‌ها را به مدت تقریبی 15 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

روش تهیه مواد میانی: همه مواد را با هم مخلوط كنید.

روش تهیه ‌مواد رویه: همه مواد را به جز كنجد با هم مخلوط كنید و در كیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره ساده به قطر نیم سانتیمتر، بریزید.

یادآوری: می‌توانید باقیمانده خمیر استارتر را در كیسه نایلونی و در یخچال نگه دارید و تا 2 روز از آن استفاده كنید.

 

برچسب ها: كلوچه‌‌های نارگيلی فانتزی، کلوچه، کلوچه نارگیلی، روش تهیه کلوچه، روش تهیه کلوچه نارگیلی تعداد بازديد: 1154 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کلوچه چیست؟

فیلم روز
تصویر روز