Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 17:22

26
اسفند
نان سبزیجات روغنی

نان سبزیجات روغنی

مایه خمیر را با آب یا شیر ولرم و ۱قاشق شكر مخلوط كنید و روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه خمیر عمل آید. بعد تخم‌مرغ، نمك، ماست، بیكینگ‌پودر، زنجفیل، روغن مایع و شكر را با هم مخلوط كنید.

نسرین اسکوئی

 

مواد لازم نان سبزیجات روغنی

برای حدود ۷ تا ۸ عدد نان

پودر مایه خمیر     یك قاشق سوپخوری
آب یا شیر ولرم     ۱۲۵میلی‌لیتر(نصف پیمانه)
شكر     ۱ قاشق چایخوری
تخم‌مرغ     ۲ عدد
نمك     یك‌چهارم قاشق چایخوری
ماست    ۱۲۵گرم(یك‌دوم پیمانه)
بیكینگ‌پودر     یك‌چهارم قاشق چایخوری
زنجفیل     ۱ قاشق سوپخوری
روغن مایع     یك‌دوم قاشق چایخوری
شكر     ۱ قاشق چایخوری
آرد قوی (آرد نان)     ۴۵۰ گرم

مواد لازم برای داخل نان


سبزی‌های معطر (ریحان، شوید، گشنیز، مرزه و پودر آ‌ویشن)     مجموعا نیم كیلوگرم
پنیر سفید و گردوی خرد كرده     از هركدام یك‌دوم پیمانه

 

روش تهیه نان سبزیجات روغنی

مایه خمیر را با آب یا شیر ولرم و ۱قاشق شكر مخلوط كنید و روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه خمیر عمل آید. بعد تخم‌مرغ، نمك، ماست، بیكینگ‌پودر، زنجفیل، روغن مایع و شكر را با هم مخلوط كنید. سپس مایه خمیر عمل آمده را به مواد بیفزائید. آرد را نیز اضافه و مخلوط كنید تا خمیر صاف و یكدستی حاصل شود. حالا خمیر را در حدود یك ساعت در جای گرمی بگذارید تا حجم آن دو برابر شود. آنگاه سبزی‌های معطر را بعد از شستن در تابه بریزید و تفت دهید تا آب سبزی كشیده شود. وقتی سبزی‌های تفت داده سرد شد، پنیر سفید و گردوی خرد كرده را داخل آن بریزید. حالا هر بار از خمیر به اندازه‌ی یك نارنگی بردارید و‌آن را باز كنید و یك یا دو قاشق از مواد میانی داخلش بگذارید و آن را ببندید. آنگاه روی میزی كه قبلا آرد پاشیده‌اید، آن را به اندازه‌ی یك نعلبكی گرد كنید و رویش را با قالب چوبی نقشی بیندازید. اكنون زرده‌ی تخم‌مرغ را با روغن مایع مخلوط كنید و با قلم‌مو روی خمیر بمالید و كنجد سیاه یا سفید بپاشید و در فر گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه‌ی سانتیگراد، به مدت ۲۰ -۳۰ دقیقه بپزید.

 

برچسب ها: پخت نان، نان سبزیجات روغنی، نان سبزیجات، روش تهیه نان سبزیجات روغنی، مواد لازم نان سبزیجات روغنی تعداد بازديد: 1640 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز