Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 12:58

23
اسفند
نان بادام و هل

نان بادام و هل

طرز تهیه نان بادام و هل

 نان بادام و هل

 

 

مواد لازم برای 2 عدد نان :

 

پودر مایه خمیر 10 گرم

 

شكر ریز 50 گرم

 

آب ولرم یك چهارم پیمانه

 

شیر ولرم 330 میلی‌لیتر

 

تخم‌مرغ كمی زده شده 2 عدد

 

آرد نان 600 گرم

 

نمك یك دوم قاشق چایخوری

 

هل آسیاب شده 2 قاشق چایخوری

 

كره 60 گرم

 

تخم‌مرغ اضافی 1 عدد

 

بادام پرك 25 گرم

 

شكر درشت 2 قاشق چایخوری

 

روش تهیه :

 پودر مایه خمیر، یك قاشق سوپخوری از شكر و یك چهارم پیمانه آب ولرم را در كاسه‌ای بریزید؛ روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه خمیر فعال شود. سپس شیر و تخم‌مرغ را به آن بیفزائید. آرد، نمك و هل را در كاسه‌ای مناسب الك كنید و باقیمانده‌ی شكر را به آن اضافه كنید. آنگاه كره را با این مواد تركیب كنید و مخلوط مایه خمیر، شیر و تخم‌مرغ‌ها را افزوده و همه‌ی مواد را با هم مخلوط نمائید تا خمیر شود. خمیر را روی سطحی آردپاشی شده ورز دهید تا بافت آن صاف و یكدست شود. اكنون خمیر را داخل كاسه‌ای چرب شده بگذارید؛

روی آن را بپوشانید و در محل گرمی نگهدارید تا حجم آن دو برابر شود. پس از آن خمیر را روی سطحی آردپاشی شده قرار دهید و به دو قسمت مساوی تقسیم كنید. اینك هر قسمت را به سه قسمت مساوی تقسیم نمائید. هر یك از تكه‌ها را به طول تقریبی 28 سانتیمتر به شكل لوله درآورید و هر سه لوله را به هم ببافید. باقیمانده‌ی خمیر را نیز به همین ترتیب به شكل سه لوله به طول 28 سانتیمتر درآورده و به هم ببافید. حالا هر دو خمیر بافته را به آرامی داخل سینی چرب شده بگذارید؛ روی آن را بپوشانید و در محل گرمی قرار دهید تا حجم آنها دو برابر شود (حدود 30 دقیقه). اكنون روی خمیرها را با تخم‌مرغ اضافی؛ به وسیله‌ی قلم مو مرطوب كنید و بادام پرك و شكر درشت بپاشید. سینی را در فر گرم شده با دمای 190 درجه‌ی سانتیگراد یا 375 درجه‌ی فارنهایت به مدت تقریبی 35 دقیقه قرار دهید. نان را پس از پخت روی پنجره‌ی سیمی خنك كنید.

برچسب ها: نان بادام و هل تعداد بازديد: 759 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز