Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 22:13

23
اسفند
نان گره ای

نان گره ای

در ظرف مناسبی شیر، شكر و مایه خمیر را بریزید،.....

 مواد لازم برای حدود 10 عدد:

شیر ولرم/ ۲۰۰ میلی‌لیتر

شكر/ ۱ قاشق سوپخوری

پودر مایه خمیر فوری/ ۱۰ گرم

آرد/ ۵۰۰ گرم

كره‌ی نرم/ ۵۰ گرم 

شكر/ ۸۰ گرم

پوست لیموی رنده شده/ ۱ قاشق سوپخوری

تخم‌مرغ با چنگال زده شده/ ۲ عدد

نمك/ یك‌دوم قاشق چایخوری

مواد لازم میانی:

كره/ ۵۰ گرم

پودر قند/ ۱۰۰ گرم

روش تهیه :

در ظرف مناسبی شیر، شكر و مایه خمیر را بریزید، روی آ‌ن را بپوشانید و در محیط گرمی قرار دهید تا مایه خمیر فعال شود و حباب‌هائی روی آ‌ن ایجاد شود. اكنون آ‌رد الك شده را در ظرفی بریزید و میان آ‌ن حفره‌ای ایجاد كنید. سپس كره، شكر، پوست لیمو و تخم‌مرغ‌ها را بزنید و به آ‌ن بیفزائید. 

سپس نمك و مایه خمیر را افزوده و مخلوط نمائید  و خمیر را ورز دهید، در این حالت خمیر كمی چسبنده است ولی آ‌رد اضافه نكنید. اینك در كاسه‌ای كمی آ‌رد بپاشید، خمیر را چانه كرده; داخل كاسه بگذارید و روی آ‌ن نیز مقداری آ‌رد بپاشید، حالا روی ظرف را بپوشانید و در محیط گرمی به مدت یك ساعت و نیم استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود. خمیر را روی سطحی آ‌ردپاشی شده با وردنه به ضخامت تقریبی ۲ میلی‌متر باز كنید و با كاتر گردی به قطر ۱۰ سانتیمتر برش بزنید. آ‌ن‌گاه مقداری از مواد میانی وسط خمیر بگذارید و خمیر را دولا كنید. لبه‌های خمیر را با دست خوب به هم بچسبانید و به شكل مثلث درآ‌ورید (مطابق تصویر). سپس خمیرهای آ‌ماده شده را در سینی بچینید. روی آ‌ن را بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه در محیط گرمی استراحت دهید تا حجم آ‌نها دو برابر شود.اینك سینی را در فر گرم شده با دمای ۱۹۰ درجه‌ی سانتیگراد یا ۳۷۵ درجه‌ی فارنهایت به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه یا تا زمانی كه روی نان‌ها طلائی شود قرار دهید.

روش تهیه‌ی مواد میانی:

كره و پودر قند را با دور كند همزن بزنید تا با هم مخلوط شوند.

 

تعداد بازديد: 828 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز