Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 1 خرداد 1403 - 19:28

11
اسفند
نان پنیر

نان پنیر

طرز تهیه نان پنیر

نان پنیر  

 

مواد لازم :

 

مایه خمیر فوری/ ۱ قاشق سوپخوری

شیر ولرم/ ۲۵۰ میلی‌لیتر (۱ پیمانه)

كره /۳۰ گرم

آرد/ ۴۲۰ گرم

نمك / ۱ قاشق چایخوری

پنیر چدار یا گودا/ ۱۰۰ گرم

 

روش تهیه :

 

مایه خمیر و شیر را با هم مخلوط كنید و با قاشق چوبی هم بزنید. روی آ‌ن را بپوشانید و در جای گرمی به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا مایه خمیر فعال شود و به اصطلاح عمل بیاید. سپس كره را ذوب كنید. خوب كه خنك شد، به مایه خمیر عمل آ‌مده بیفزائید. حالا آ‌رد و نمك را در ظرفی با هم مخلوط كنید و در مركز آ‌ن حفره‌ای ایجاد كنید و مایه خمیر عمل آ‌مده و كره را در آ‌ن حفره بریزید و هم بزنید تا مواد به شكل خمیر درآ‌ید.

اگر خمیر خیلی خشك و سفت بود، ۲-۳ قاشق سوپخوری آ‌ب ولرم اضافه كنید. اكنون خمیر را روی سطحی صاف و آ‌ردپاشی شده، به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید و در یك كاسه‌ی چرب شده قرار دهید. روی آ‌ن را بپوشانید و در جای گرمی به مدت ۲-۳ ساعت نگه دارید تا حجم خمیر دو برابر شود. یك قالب لوف را به ابعاد ۱۳ف۲۳ سانتیمتر چرب كنید. خمیر را روی سطح صافی قرار دهید و كمی ورز دهید. سپس پنیر را رنده كنید و وسط خمیر بریزید و مخلوط سازید. حالا خمیر را باز و بعد رول كنید و در قالب بگذارید. روی خمیر را با نایلون محافظ چربكرده بپوشانید و دوباره در جای گرمی نگه دارید تا حجم خمیر دو برابر شود و قالب را پر كند. فر را با دمای ۲۰۰ درجه‌ی سانتیگراد یا ۴۰۰ درجه‌ی فارنهایت یا شماره‌ی ۶ اجاق گرم كنید. روی خمیر را با قلم‌مو، كمی شیر بمالید و در فر قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه دمای فر را به ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد كاهش دهید و ۳۰ دقیقه‌ی دیگر بپزید تا روی نان طلائی شود.

برچسب ها: نان پنیر تعداد بازديد: 541 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز