Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 14:48

3
آبان
نان گل رز

نان گل رز

مایه خمیر، شكر و نیمی از آب ولرم را در كاسه‌ كوچكی بریزید، رویش را بپوشانید و 10 دقیقه كنار بگذارید تا مایه‌ خمیر فعال شود.

لیلا آیانی صفت

 

مواد لازم نان گل رز

برای 6 عدد 

پودر مایه خمیر                 1 قاشق چایخوری

شكر                              1 قاشق چایخوری

آب ولرم                          125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

تخم‌مرغ                         1 عدد

نمك                             1 قاشق چایخوری

روغن زیتون                   4 قاشق چایخوری

آرد                              250-300 گرم

مواد لازم میانی

پنیر سفید (فتا)          100 گرم

جعفری خرد كرده      2 قاشق سوپخوری 

روش تهیه نان گل رز

مایه خمیر، شكر و نیمی از آب ولرم را در كاسه‌ كوچكی بریزید، رویش را بپوشانید و 10 دقیقه كنار بگذارید تا مایه‌ خمیر فعال شود. آن‌گاه تخم‌مرغ، نمك، نیمی از روغن زیتون و باقیمانده آب را در كاسه‌ مناسبی بریزید و مایه خمیر ور آمده را به آن بیفزائید. حالا آرد را كم‌كم بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده، ورز دهید تا صاف و یكدست شود. بعد آن را به شكل توپ درآورید و در كاسه چربكرده بگذارید. اكنون روی خمیر را بپوشانید و در جای گرم نگه دارید تا حجمش دو برابر شود. اینك خمیر را به 6 قسمت مساوی تقسیم نمائید و هر قسمت را به قطر 15 سانتیمتر، باز كنید. سپس روی هر دایره خمیر، 4 برش ایجاد كنید. به گونه‌ای كه این برش‌ها تا مركز دایره 5 سانتیمتر فاصله داشته باشد. آن‌گاه قدری از مواد میانی، وسط خمیر بگذارید و یكی از مثلث‌های خمیر را دور این مواد بپیچید. بعد قسمت مقابل این تكه را نیز دور خمیر بپیچید و با باقیمانده خمیر، آن را به شكل گل رز درآورید.

حالا خمیرها را با فاصله، در سینی چربكرده بچینید. روی سینی را بپوشانید و نیم ساعت دیگر، خمیر را در دمای محیط نگه دارید تا حجمشان دو برابر شود. اكنون روی خمیرها روغن زیتون بمالید و به مدت تقریبی 20-25 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد، بپزید. نان‌ها را روی پنجره سیمی خنك كنید.

روش تهیه مواد میانی: پنیر و جعفری را با هم مخلوط كنید.

 

برچسب ها: آموزش پخت نان، روش تهیه نان، نان گل رز، مواد لازم پخت نان، روش تهیه نان گل رز تعداد بازديد: 1144 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این نان چیست؟

فیلم روز
تصویر روز