Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 21:00

15
شهریور
نان با آرد كامل

نان با آرد كامل

یك‌چهارم پیمانه از آب ولرم، شكر و مایه‌خمیر را در كاسه كوچكی بریزید و مخلوط كنید، رویش را بپوشانید و 10 دقیقه، كنار بگذارید تا مایه‌خمیر فعال شود.

مهدیس رحیمیان

 

 

مواد لازم برای 12 برش

آب ولرم                            450 میلی‌لیتر

شكر                               1 قاشق چایخوری

مایه‌خمیر فوری                1 و یك‌دوم قاشق چایخوری

آرد سبوسدار                   750 گرم

نمك                              1 قاشق چایخوری

روغن زیتون                    250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

پنیر پارمسان                 50 گرم

فلفل سیاه                    1 قاشق چایخوری

 روش تهیه نان با آرد كامل

یك‌چهارم پیمانه از آب ولرم، شكر و مایه‌خمیر را در كاسه كوچكی بریزید و مخلوط كنید، رویش را بپوشانید و 10 دقیقه، كنار بگذارید تا مایه‌خمیر فعال شود. آن‌گاه آرد و نمك را در كاسه مناسبی بریزید و مایه‌خمیر و سه‌چهارم پیمانه از روغن زیتون را به آن بیفزائید و مخلوط كنید تا به شكل خمیر درآید.

حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا صاف و یكدست شود و بعد آن را در كاسه چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و به مدت 1-2 ساعت استراحت دهید تا حجمش دو برابر شود. سپس خمیر را در قالب چربكرده و آرد پاشیده به اندازه 20×30 سانتیمتر پهن كنید، رویش را بپوشانید و به مدت یك ساعت یا تا زمانیكه حجم آن دو برابر شود، استراحت دهید.

حالا پنیر و فلفل را روی خمیر بپاشید و در فر گرم‌شده با دمای 220 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 30 – 35 دقیقه یا تا زمانیكه نان بپزد و طلائی رنگ شود، قراردهید. اكنون نان را روی پنجره سیمی خنك كنید و به اندازه دلخواه ببرید و همراه با سالاد میل كنید. این نان به مدت 3 روز در دمای محیط و در ظرف دردار به مدت 2 هفته در فریزر قابل نگه‌داری می‌باشد.

 

برچسب ها: نان، آموزش نان، روش تهیه نان، مواد لازم نان، تهیه نان، نان با آرد، نان با آرد کامل، آرد کامل تعداد بازديد: 1554 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز