Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 10:26

26
آبان
نان تركيه (نان مخصوص سالاد- بدون فر)

نان تركيه (نان مخصوص سالاد- بدون فر)

آرد، نمك و پودر تخم‌ گشنیز را در كاسه مناسبی بریزید و با یكدیگر مخلوط كنید. آن‌گاه شكر، مایه‌خمیر، روغن زیتون و آب ولرم را به آن بیفزائید.

مهدیس رحیمیان

 

مواد لازم نان تركيه

برای 8 عدد

آرد                        750 گرم

نمك                     یك‌قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز      یك‌دوم قاشق چایخوری

شكر دانه‌ریز           1 قاشق چایخوری

پودر مایه‌خمیر         10 گرم (1 قاشق سوپخوری)

روغن زیتون            2 قاشق سوپخوری

آب ولرم                400 میلی‌لیتر

روش تهیه نان تركيه

آرد، نمك و پودر تخم‌ گشنیز را در كاسه مناسبی بریزید و با یكدیگر مخلوط كنید. آن‌گاه شكر، مایه‌خمیر، روغن زیتون و آب ولرم را به آن بیفزائید و با قاشق چوبی هم بزنید تا مواد شكل خمیر درآید. سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده، ورز دهید تا صاف و یكدست شود و بعد آن را در كاسه چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و به مدت 1 ساعت در جای گرم نگه دارید تا حجمش دو برابر شود.

حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به مدت 1-2 دقیقه ورز دهید و به 8 قسمت مساوی تقسیم كنید. اكنون خمیرها را به قطر 20 سانتیمتر، باز كنید، رویشان را بپوشانید و به مدت 20 دقیقه استراحت دهید. سپس تابه مناسبی را روی اجاق گرم كنید و قدری روغن بمالید و دو طرف خمیرها را در آن سرخ كنید تا برشته شوند.

 

برچسب ها: نان، آموزش نان، مواد لازم نان تركيه، روش تهیه نان تركيه، تهیه نان بدون فر، نان سالاد، نان تركيه تعداد بازديد: 1375 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این نان چیست؟

فیلم روز
تصویر روز