Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 03:03

26
اردیبهشت
نان مخصوص عید كریسمس (یونانی)

نان مخصوص عید كریسمس (یونانی)

طرز تهیه نان مخصوص عید كریسمس (یونانی)

 نان مخصوص عید كریسمس (یونانی)

 

 

 

مواد لازم:

   

آرد سفید گندم 500 گرم

 

تخم‌مرغ 2 عدد

 

پور خمیر ترش 10 گرم

 

شیر ولرم یك‌دوم پیمانه

 

نمك یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

رنده پوست پرتقال یك قاشق غذاخوری

 

شكر 80 گرم

 

كره 50 گرم

 

تخم‌مرغ پخته رنگ شده 5 عدد

 

دانه كنجد به مقدار لازم

 

تخم‌مرغ 1 عدد

 

زعفران حل شده 1 قاشق غذاخوری

 

شیر 1 قاشق غذاخوری

 

پودر قند 1 قاشق غذاخوری

 

روش تهیه:

 ابتدا پودر خمیر ترش و یك قاشق شكر و نیمی از شیر را مخلوط كنید و در جای گرم قرار دهید تا عمل آید (پف كند) سپس بقیه شكر و شیر، تخم‌مرغ، كره، رنده پوست پرتقال و مایه خمیر عمل آمده و آرد را با هم مخلوط كرده و خوب ورز دهید و در ظرفی گذاشته و روی آن را بپوشانید و در جای گرمی به مدت 2-1 ساعت بگذارید بماند تا حجم آن دو برابر شود سپس دو‌سوم خمیر را به صورت یك قرص نان مستطیل شكل به قطر 5 سانتی‌متر فرم داده و در سینی كه از قبل چرب كرده‌اید قرار دهید؛ باقی‌مانده خمیر را به صورت دو لوله فرم دهید و آن را در ظرف قرص نان مستطیل شكل قرار دهید و كمی خمیر مستطیل شكل را روی خمیر لوله‌ای فشار دهید تا دو خمیر به هم بچسبد. تخم‌مرغ‌های رنگ شده را عمودی روی نان مستطیل شكل قرار دهید سپس تخم‌مرغ، شیر، زعفران و پودر قند را با هم مخلوط كنید و با قلم‌مو روی نان بزنید و كنجد پاشیده و روی نان را بپوشانید و بگذارید نیم‌ساعت استراحت كند. سپس در فری كه از قبل با حرارت 350 درجه گرم شده به مدت 50 تا 40 دقیقه قرار دهید تا نان بپزد و روی آن طلایی شود.

 

  

نكته‌ تغذیه‌ای:

 

كنجد جزء دانه‌های روغنی است و منبع غنی اسید چرب امگا 3، روی، كلسیم، فسفر، آهن و پروتئین محسوب می‌شود بنابراین برای رشد و نمو و فعالیت‌های حیاتی بدن ضروری است.

 

برچسب ها: نان مخصوص عید كریسمس تعداد بازديد: 601 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز