Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 30 شهریور 1403 - 07:06

29
فروردین
نان مغز آ‌فتابگردان

نان مغز آ‌فتابگردان

طرز تهیه نان مغز آ‌فتابگردان

نان مغز آ‌فتابگردان

 

 

 

مواد لازم برای تهیه 1 قرص نان:

 

آ‌رد کامل گندم (سبوس‌دار)  500 گرم

نمك نصف قاشق چایخوری

مخمر خشك نصف قاشق چایخوری

مغز دانه آ‌فتابگردان 50 تا 100 گرم

آ‌ب ولرم300 میلی لیتر

 

 

آ‌رد، مخمر، نمك و دانه‌های آ‌فتابگردان را با هم مخلوط کنید. آ‌ب را کم‌کم به این مخلوط اضافه کنید و به وسیله یك قاشق چوبی، کاملاً مخلوط را هم بزنید تا خمیر نسبتاً‌نرم و چسبنده‌ای به دست آ‌ید. خمیر باید کاملاً مرطوب و چسبنده باشد. بنابراین به آ‌رد اضافی نیازی نیست. روی ظرف را بپوشانید و آ‌ن را به مدت ۴٠ تا ۵٠ دقیقه در محل گرمی قرار دهید تا حجم آ‌ن دو برابر شود. خمیر آ‌ماده را روی سطح صافی قرار دهید و آ‌ن را به مدت ۱٠ دقیقه با نوك انگشت ورز دهید. دقت داشته‌باشید که خمیر این نان کاملاً‌چسبنده است و نباید به آ‌ن آ‌رد اضافه شود. روی سطح خمیر، مقداری مغز آ‌فتابگردان بپاشید.

قالب را دوباره با پارچه پوشانده و به مدت ۱۵ دقیقه دیگر در محل گرمی قرار دهید تا خمیر کاملاً‌شکل بگیرد و کمی حجیم شود. خمیر آ‌ماده را در فری که از قبل با حرارت ۲٠٠ درجه سانتی‌گراد گرم شده به مدت ۴٠ تا ۴۵ دقیقه قرار دهید تا سطح نان کاملاً طلایی شود. ظاهر نان باید به صورت متخلخل درآ‌ید. ۵ دقیقه صبر کنید و سپس نان را از داخل قالب خارج نمایید و اجازه دهید تا کاملاً خنك شود.

برچسب ها: نان مغز آ‌فتابگردان تعداد بازديد: 612 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز