Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 07:04

28
دی
نان كماج

نان كماج

طرز تهیه نان كماج

نان كماج

 

 

 

مــواد لازم:

 

آب     500 میلی‌لیتر

شكر     1 قاشق سوپخوری

پودر مایه خمیر     1 قاشق سوپخوری

نمك     1 قاشق چایخوری

روغن مایع     2 قاشق سوپخوری

آرد نان     1 كیلوگرم

كشمش (در صورت دلخواه)     50 گرم

 

برای عمل آوردن مایه خمیر، ابتدا در ظرف مناسبی یك دوم پیمانه از آب را بریزید و شكر را در آن حل كنید و پودر مایه خمیر را روی آب بپاشید. سپس روی ظرف را بپوشانید و صبر كنید تا مایه خمیر فعال شود. حالا در ظرف بزرگی مایه خمیر عمل آمده، نمك، روغن مایع و باقیمانده آب را با هم مخلوط كنید. آنگاه آرد را به تدریج به مخلوط فوق بیفزایید و ورز دهید تا جایی كه خمیر به دست نچسبد. توجه داشته باشید كه آرد اضافی به خورد خمیر ندهید و با ورز دادن خمیر را عمل آورید.

كف ظرف بزرگی را چرب كنید، خمیر را به صورت توپ بزرگی درآورید و درون ظرف قرار دهید. روی خمیر را با پارچه ضخیمی بپوشانید و ظرف را در دمای آشپزخانه به مدت تقریبی یك ساعت استراحت دهید.

پس از گذشت این زمان، در صورت دلخواه، كشمش را به خمیر بیفزایید. حالا از خمیر، چانه‌هایی درست كنید و با فاصله، درون سینی فر چرب شده قرار دهید. خمیر را دوباره به مدت 30 دقیقه با پوشش استراحت دهید.

حالا سینی را به مدت تقریبی 30 دقیقه درون فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید تا روی نان‌ها طلایی شود.

برچسب ها: پودر مایه خمیر، نان كماج تعداد بازديد: 880 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز