Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 16:45

23
اردیبهشت
تغذیه‌ کودکان مبتلا به کرونا چگونه باشد؟

تغذیه‌ کودکان مبتلا به کرونا چگونه باشد؟

کودکان مبتلا به کرونا توصیه به مصرف کافی مایعات به‌ویژه آب می‌شود، گفت: اگر کودکی نتواند آب دریافت کند یا تمایلی به مصرف آن نداشته باشد، ترجیحاً آبمیوه مثل مخلوطی از آب سیب، هویج و پرتقال

تحریریه زندگی آنلاین : سوری راغبی با بیان اینکه در کودکان مبتلا به کرونا توصیه به مصرف کافی مایعات به‌ویژه آب می‌شود، گفت: اگر کودکی نتواند آب دریافت کند یا تمایلی به مصرف آن نداشته باشد، ترجیحاً آبمیوه مثل مخلوطی از آب سیب، هویج و پرتقال یا مصرف دوغ برای تأمین میزان مایعات کافی بدن کودک توصیه می‌شود. تعداد وعده‌های غذایی کودک باید بیشتر و از حجم هر وعده کم شود. برای کودک مبتلا به کرونا توصیه می‌شود ۸ تا ۱۰ وعده غذایی در روز استفاده شود و بهتر است غذا به‌صورت نرم و پوره باشد. به گزارش کودک سالم و به نقل از ایرانا، کارشناس مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اظهار داشت: غذا خوردن کودک به علت بی‌اشتهایی ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ ممکن است سخت باشد و توصیه می‌شود پوره سیب‌زمینی که مخلوطی از سیب‌زمینی، هویج، تخم‌مرغ آب‌پز، شیر و کره است و همچنین پوره کدو حلوایی، هویج و پوره گوشت مرغ استفاده شود و اگر کودک سوپ دوست دارد، از شیر در تهیه آن استفاده کنید. استفاده از مغزها مثل پسته، بادام و گردو نیز توصیه می‌شود. همچنین می‌توان از منابع کمک‌کننده افزایش اشتها مثل شربت‌های زینک پلاس، روی، ویتامین D، آهن، سلنیوم و مس استفاده کرد. مصرف انواع لبنیات کم‌چرب و پروبیوتیک نیز مفید است. ترکیبی از آش حبوبات و میکس گوشت‌ها که هم منابع پروتئین گیاهی و حیوانی را دارد و مصرف روزانه حداقل 1 تا ۲ میوه به‌صورت آبمیوه یا خود میوه نیز در کودک مبتلا به کرونا توصیه می‌شود.

بهتر است غلات، ترکیبات نشاسته‌ای یا قند ساده کمتر مصرف شود، چون این موارد می‌توانند باعث افزایش التهاب بدن شوند. دادن مکمل‌ها طبق نظر پزشک و افزایش وعده غذایی مقوی و مغذی می‌تواند در بهبود کودک مبتلا به کرونا اثربخش باشد.

بیشتربخوانید:

کرونا در بدن افراد چاق پنهان می‌شود تا در زمان مناسب ضربه بزند

عوارض نادر ابتلا به کرونا چیست؟

باید و نبایدهای مصرف ویتامین ‌D برای پیشگیری از شیوع کرونا

 

 

برچسب ها: تغذیه، رژیم غذایی، پروبیوتیک، ویتامین D، پوره سیب‌زمینی تعداد بازديد: 374 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز