Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:36

8
بهمن
خواص شگفت‌انگیز آب کرفس

خواص شگفت‌انگیز آب کرفس

کرفس حاوی لوتئولین است و محققان دریافتند که این عنصر سلول‌های سرطانی را تضعیف کرده و آنها را به درمان حساس‌تر می‌کند.

دکتر حسین صفوی زاده؛ طب مکمل

کرفس دارای فیبر زیادی است و باعث می‌شود احساس سیری کنیم. به همین دلیل است که ما نمی‌توانیم مقدار زیادی از آن بخوریم. هنگامی که آب کرفس را می‌گیریم، فیبر آن از بین می‌رود و به همین دلیل می‌توانیم یک لیوان از آن را مصرف کنیم. با توجه به اینکه کرفس کاملاً مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد خوب است، این آب میوه فقط یک نوشیدنی نیست بلکه یه نوشیدنی عالی برای رژیم غذایی است. قند و کالری آب کرفس بسیار کم است برخلاف سایر آب میوه و سبزیجات، قند و کالری یک لیوان آب کرفس نسبت به آب هویج کمتر است. لطفاً در نظر داشته باشید که فیبر برای بدن ما بسیار مهم است و هرگز از آب کرفس به جای وعده غذایی استفاده نشود.

از مشکلات بینایی جلوگیری می‌کند

کرفس از نظر ویتامین A بسیار سرشار است و این ویتامین نقش اساسی در بینایی دارد. از سطح چشم در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها محافظت می‌کند. ویتامین A همچنین به جلوگیری از بروز مشکلات بینایی وابسته به سن مانند آب مروارید کمک می‌کند.

خطر سرطان را کاهش می‌دهد

کرفس حاوی لوتئولین است و محققان دریافتند که این عنصر سلول‌های سرطانی را تضعیف کرده و آنها را به درمان حساس‌تر می‌کند. کرفس برای مدت طولانی در طب چینی به عنوان یک عامل ضدسرطانی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

غذای اسیدی راخنثی می‌کند

کرفس از نظر عناصر آهن، منیزیم و سدیم حاوی عناصر قلیایی بسیار خوبی است. به عبارت دیگر، می‌تواند غذاهای اسیدی را خنثی کند و از این طریق به ما کمک می‌کند تعادل pH سالم در بدن ما حفظ شود.

مصرف زیاد غذای اسیدی می‌تواند باعث بروز انواع مشکلات سلامتی مانند زوال استخوان، سنگ کلیه و مشکلات کبدی و قلبی شود و از آن‌جا که بسیاری از مواد غذایی که هر روز می‌خوریم اسیدی است، اضافه کردن آب کرفس به رژیم غذایی شما می‌تواند برخی از این موارد را از ساختن آن متوقف کند.

برچسب ها: کرفس، زندگی آنلاین، آب کرفس، مزایای اب کرفس تعداد بازديد: 399 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز