Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:20

28
بهمن
غذای مناسب برای رشد كودك (2)

غذای مناسب برای رشد كودك (2)

اگر شما به فرزندتان انواع غذاهای موجود در هرم غذایی را می دهید و پزشک متخصص نیز روند رشد کودک‌تان را تائید کرد، پس به احتمال زیاد فرزند شما همه این ویتامین‌های ضروری محلول در آب را دریافت می‌کند.

ویتامینC و انواع ویتامین B
چرا کودکان به آن نیاز دارند؟ ویتامین C به جذب آهن کمک می‌کند و از یکی از بیماری‌های پوستی که در اثر کمبود ویتامین C به وجود می‌آید جلوگیری می‌کند. انواع ویتامین B، که شامل فولیک اسید هم می‌شود، سیستم ایمنی و عصبی بدن را تقویت می‌کنند، به سلامت پوست و عضلات کمک می‌کنند، رشد سلولی را افزایش می‌دهند و سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کنند. 

مقدار روزانه: اگر شما به فرزندتان انواع غذاهای موجود در هرم غذایی را می دهید (میوه، سبزیجات، لبنیات، کربوهیدرات و چربی‌های سالم) و پزشک متخصص نیز روند رشد کودک‌تان را تائید کرد، پس به احتمال زیاد فرزند شما همه این ویتامین‌های ضروری محلول در آب را دریافت می‌کند.

ویتامین C در مرکبات، گوجه فرنگی، توت‌فرنگی، طالبی و سیب‌زمینی به وفور یافت می‌شود. فولیک اسید هم در سبزیجات سبز، سرلاک غنی شده و نان بسیار زیاد است. سایر انواع ویتامین B هم در موادی همچون برنج قهوه‌ای، موز، لوبیا، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، مرغ و ماهی فراوانند.

اگر به فرزندتان سبزی یا میوه مغذی دادید و او از آن خوشش نیامد و آن را به بیرون تف کرد، نا امید نشوید. اکثر بچه‌ها باید غذایی را امتحان کنند، 8 تا 10 بار آن را به بیرون تف کنند تا بالاخره از مزه آن خوششان بیاید! 

چربی را فراموش نکنید
تا 2 سالگی، حدود 30 درصد کالری دریافتی کودک شما باید از چربی باشد. چربی برای رشد مغز ضروری است. سعی کنید از چربیهای سالم، گیاهی و اشباع نشده مانند روغن زیتون و آووکادو استفاده کنید. گزینه بعدی باید چربی اشباع شده در گوشت باشد. از چربی‌های صنعتی که منجر به انسداد رگ‌ها در آینده می‌شوند پرهیز کنید.

 

 

برای خواندن بخش اول -غذای مناسب برای رشد كودك- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تغذیه کودک، کودک و میوه، تغذیه و رشد کودک، غذای مناسب برای رشد كودك، کودک و مصرف ویتامین، کودک و سبزی تعداد بازديد: 808 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز