Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 16:59

24
آذر
برنامه ماهيانه برای ميان وعده كودكان در مدرسه

برنامه ماهيانه برای ميان وعده كودكان در مدرسه

آنچه ما باید همواره به یاد داشته باشیم این است که مواد غذایی که ما برای فرزندمان انتخاب می‌‌کنیم باید خوشمزه باشند.

سعیده نوباوه

 

این یک چالش روزانه است: کدام یک از ما برای انتخاب مواد غذایی مناسب برای فرزندمان هر روز صبح دچار سردرگمی نمی شویم؟ کدام یک از ما سوال‌‌هایی در رابطه با اینکه آیا غذایی که برای فرزندمان انتخاب می‌‌کنیم دارای مواد مغذی کافی است یا خیر نمی‌شویم و کدام پدر و مادری تا به حال ندیده است که فرزندش غذایی که از خانه با خود به مدرسه برده است را با خود برنگردانده است؟

آنچه ما باید همواره به یاد داشته باشیم این است که مواد غذایی که ما برای فرزندمان انتخاب می‌‌کنیم باید خوشمزه باشند و او باید از خوردن آنها لذت ببرد. همچنین این مواد باید او را سیر کنند و انرژی لازم را برای انجام فعالیت‌‌های گوناگون در طول روز فراهم کنند.

لازم نیست برای رسیدن به این هدف، به یک بانک پر از پول دسترسی داشته باشید. کلید ایجاد جذابیت در این مورد، تنوع است. از دادن ساندویچ‌‌های ساده و تکراری هر روز پرهیز کنید و سعی کنید تا می‌‌توانید تنقلاتی نظیر چیپس و کیک به او ندهید. 

گزینه‌های سالم میان وعده مدرسه

 برش‌‌های پیتزا

 سالاد پاستا، سیب زمینی و یا برنج

 سوپ در فلاسک

 تورتیلا با محتویات خوشمزه

 برش‌‌های گوشت کم چرب

 تکه‌‌های پنیر به همراه سبزیجات

 بال یا کتف مرغ

روش‌‌های سالم کردن ظرف غذای کودکان

از قبل برنامه ریزی کنید. برای ظرف غذای فرزندتان در طول هفته، از ابتدای هفته برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنید. با اینکار، غذاهای فرزندتان از تنوع بیشتری برخوردار می‌‌شود و لازم نیست شما مدام به فروشگاه برای خرید مواد غذایی سری بزنید.

پاستا، برنج یا سیب‌زمینی سرد را می‌‌توان به راحتی به سالادی خوشمزه تبدیل کرده، در ظرف کوچک بریزید و در کیف مدرسه فرزندتان قرار دهید.

برش‌‌های سرد شده پیتزا را می‌‌توانید در فویل آلومینیومی بپیچید.

سوپ گرم خانگی را می‌‌توان در فلاسک مخصوص و دردار ریخت

مرغ پخته شده را در فویل بپیچید.

اگر فرزند شما تنقلات تهیه شده از غلات را دوست دارد، به دنبال آنهایی باشید که از جو، مغزها و میوه خشک تهیه شده اند. از تنقلاتی که دارای روغن هیدروژنه یا گیاهی، و انواع قند (شربت گلوکز، فروکتوز، قند معکوس و ساکاروز) هستند پرهیز کنید. تنقلات میوه‌‌ای نمی توانند جایگزین میوه تازه شوند. اکثر این تنقلات فرآوری شده‌اند و دارای مقادیر زیادی شکر افزوده هستند و خیلی راحت به دندان می‌‌چسبند. غذاهای گرم را در ظرف‌‌های وکیوم شده گرم و غذاهای سرد را خنک نگهدارید. در کنار غذاهایی که باید سرد بمانند مقداری یخ قرار دهید.

سعی کنید غذای فرزندتان را خودتان در خانه تهیه کنید زیرا غذاهای آماده دارای مقادیر زیاد چربی‌‌های اشباع شده و نمک هستند و فیبر و ویتامین مورد نیاز بدن کودک را تامین نمی‌کنند. به جای چیپس و سایر تنقلات مشابه، از مغزها، انواع دانه‌‌ها، ذرت بوداده ساده، نان‌‌های طعم دار و میوه خشک استفاده کنید. می‌‌توانید بسته‌‌های کوچک و آماده مغزها و میوه‌‌های خشک را به صورت آماده از فروشگاه‌‌ها خریداری کنید. خریدن یک ظرف پلاستیکی کوچک کار معقولی به نظر خواهد رسید.

شما می‌‌توانید انواع سالادها، میوه‌‌های خرد کرده (از جمله سیب، آناناس و یا کیوی)، انگور و میوه‌‌های نرم (مانند توت فرنگی)، میوه خشک، مغزها، سبزیجات و تکه‌‌های پنیر را در آن‌‌ها بریزید و در کیف مدرسه فرزندتان جای دهید.

 

 

برچسب ها: تغذیه کودک، میان وعده کودک، غذای مدرسه، ظرف غذای کودکان، ميان وعده كودكان در مدرسه تعداد بازديد: 1323 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز