Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 12:31

10
آبان
دسرهای سالم میوه ای

دسرهای سالم میوه ای

توت‌ها یا تکه‌‌های میوه‌‌های نرم نظیر موز را با ماست ساده یا ماست میوه‌ای مخلوط کنید.

سعید نوباوه

 

با ماست ترکیب کنید

توت‌ها یا تکه‌‌های میوه‌‌های نرم نظیر موز را با ماست ساده یا ماست میوه‌ای مخلوط کنید. همچنین می‌توانید یک لایه میوه‌‌های خرد یا پوره شده را در یک لیوان بلند بر یک لایه ماست بریزید.

بستنی میوه‌ای تهیه کنید

یکی از ترکیبات زیر را در قالب‌‌های مخصوص بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزند و تبدیل به بستنی شود (یک چوب بستنی را نیز قبل از منجمد شدن مواد تا نصفه در قالب فروکنید):
 پوره توت فرنگی یا انبه
 پوره تمشک به همراه مقدار مساوی از ماست میوه‌ای با طعم تمشک
 پوره موز

پنکیک درست کنید

تهیه پنکیک لازم نیست مختص به روزهای ویژه و خاص باشد. می‌توانید پنکیک‌ها را با تکه‌‌های موز، آناناس، انبه، میوه‌های تازه یا منجمد تابستانی، تمشک‌‌های له شده و... پر کنید. گزینه‌‌های شما در این زمینه بی نهایت هستند.

شکر پنهان
تنقلاتی که از میوه تهیه می‌شوند در بازار به عنوان جایگزین‌‌های مناسب میوه تازه معرفی می‌شوند، اما فاصله این مواد تا میوه تازه بسیار زیاد است. این مواد می‌توانند برای دندان‌ها بسیار مضر باشند زیرا بخش عمده آنها را شکر تشکیل می‌دهد. برای مثال آب میوه‌های موجود در بازار دارای شکر اضافی، اسید میوه، طعم‌ها و رنگ‌‌های مصنوعی هستند. هیچ‌یک از این موارد سالم نیستند. از همه بدتر، چسبیدن تنقلات میوه‌ای به دندان‌هاست که باعث می‌شود این تنقلات به اندازه شیرینی‌جات برای دندان‌ها مضر باشند.

 کمی شکر بپاشید
اگر به نظر بیاید که طعم میوه‌ای کم است، مانند توت فرنگی، به فرزندان اجازه دهید کمی شکر بر روی آن بپاشند. پس از چند دقیقه شکر بر سطح میوه حل می‌شود و طعم خوبی به آن می‌بخشد.

مصرف میوه خشک

میوه خشک میان وعده سالمی است اما می‌تواند به دندان‌ها بچسبد و درست به اندازه شیرینی‌جات برای دندان‌ها مضر باشد. بهتر است بعد از مصرف میوه خشک، مقداری آب نوشیده شود یا کمی پنیر خورده شود. همچنین می‌توانید فرزندتان را تشویق کنید با فاصله کمی از مصرف میوه خشک دندان هایش را مسواک بزند.

موز پخته شده با شكلات سكه‌ای

مواد لازم برای چهار نفر
 4 عدد موز
 4 عدد شكلات سكه‌ای
1- فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید.
2- پوست موزها را بکنید. برش‌‌های نصفه افقی در موزها ایجاد کنید. توجه داشته باشید که برش‌ها نباید کامل باشند.
3- هر شكلات سكه‌ای را در یکی از برش‌ها قرار دهید. دور هر موز را با فویل آلومینیومی بپوشانید.
4- موزها را به مدت 15 دقیقه در فر بپزید. پس از سرد شدن، فویل‌ها را باز کنید. شكلات سكه‌ای آب شده و طعم خوبی پیدا خواهند کرد.

اسیدهای میوه
میوه‌ها حاوی اسیدهای طبیعی هستند که می‌توانند به مرور زمان موجب از بین رفتن مینای دندان‌ها شوند. برای مقابله با این شرایط بهتر است میوه‌ها را با پنیر سرو کنید یا پس از خوردن میوه به فرزندتان مقداری پنیر دهید. پنیر دارای خاصیت قلیایی و سرشار از کلسیم است و اسیدهای موجود در میوه‌ها را خنثی می‌کند. 

موز یخی
کودکان از تهیه این بستنی بسیار ساده که سرشار از فیبر، ویتامین C و ویتامین B6  است لذت خواهند برد.
نگهداری: می‌توانید 3 ماه این بستنی را در فریزر نگهداری کنید. از منجمد کردن مجدد این بستنی بپرهیزید.
مدت زمان لازم برای آماده سازی: 5 دقیقه

مواد لازم برای دو عدد بستنی برای کودکان
 دو عدد موز رسیده
1- پوست موزها را بکنید و آنها را له کنید. سپس این پوره را به یک ظرف پلاستیکی منتقل کنید. در ظرف را بپوشانید و به فریزر منتقل کنید و اجازه دهید چند ساعت بماند.
2– قبل از سرو اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بستنی در دمای اتاق باشد.
3– بستنی را در کاسه یا قیف بستنی سرو کنید.

 چکیده
 مصرف روزانه پنج وعده میوه‌ها و سبزیجات برای حفظ سلامت کودکان و مبارزه با بیماری‌ها و محافظت از آنها در برابر بیماری‌‌های قلبی و سرطان در آینده توصیه شده است.
 الگوی خوبی باشید. کودکان اگر ببینند شما از خوردن میوه‌ها و سبزیجات لذت می‌برید و همچنین مقادیر زیادی از این مواد در خانه وجود داشته باشد، میل بیشتری به مصرف آنها پیدا می‌کنند.
 اگر کودکان از سبزیجات زیادی خوششان نمی آید نگران نباشید، سبزیجاتی که دوست دارند را در برنامه غذایی آنها به طور مرتب قرار دهید. می‌توانند سایر مواد مغذی ضروری برای بدنشان را با مصرف میوه‌ها تامین کنند.
 سبزیجاتی که محبوبیت زیادی ندارند را می‌توانید در سایر غذاها، نظیر سوپ، انواع پای، پیتزا، و پاستا پنهان کنید. می‌توان سبزیجات جدید را به‌تدریج همراه با غذاهای مورد علاقه کودکان به آنها معرفی کرد.
  

برچسب ها: دسر میوه ای، ماست میوه ای، دستور تهیه دسر میوه ای، دستور تهیه ماست میوه ای، دسر برای کودکان تعداد بازديد: 824 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز