Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 04:01

24
اسفند
قوانين طلایی برای تعطيلات شاد

قوانين طلایی برای تعطيلات شاد

نگار بلورفروشان

 

 

تعطیلات نوروز زمان مناسبی برای استراحت، گرفتن نیرو و انرژی تازه، لذت بردن از طبیعت و غذاهای متنوع و دلپذیر می‌باشد. نكات تغذیه‌ای برای كودكان در دید و بازدیدهای عید و در ایام مسافرت بسیار حائز اهمیت است؛ نكات زیر برای داشتن تعطیلات لذت‌بخش با تغذیه سالم و مقوی برای حفظ بشاشیت و رشد كافی در كودكان می‌باشد:

در هنگام دید و بازدید با پوست‌گیری و خرد كردن میوه‌جات برای كودكان از مصرف شیرینی‌ها در آنها جلوگیری كنید تا سرگرم باشند و مواد مغذی مفید به جای قند و شكر و چربی مضر مصرف كنند.

 مصرف انواع آجیل در دید و بازدیدها مفید می‌باشد؛ بادام حاوی كلسیم و روی بالا است كه سبب قد كشیدن در كودكان می‌شود، پسته حاوی آهن بسیار زیاد است كه به خونسازی و تقویت حافظه كمك می‌كند، گردو حاوی فسفر و امگا 3 برای بهبود فعالیت مغزی است. پس مصرف آجیل به كودكان توصیه می‌گردد.

در صورت دید و بازدید در صبح به كودكان صبحانه كامل مانند تخم‌مرغ، عدسی،‌ نان و پنیر و گردو و عسل بدهید تا از مصرف تنقلات جلوگیری شود.

برای اجرای رفتار صحیح از منع كودكان در مقابل اقوام و دوستان بپرهیزید و در منزل طریقه صحیح مصرف تنقلات خوب مانند انواع آجیل را برای آنها توضیح دهید. 

در صورت مصرف غذا در جاده‌ها حتما دست‌های كودكان را قبل و بعد از غذا تمیز و با صابون بشویید.

در صورت مصرف تنقلات در مسیر راه‌ها از مصرف چیپس، پفك، شكلات و بستنی بپرهیزید و به جای آن انواع میوه، آبمیوه، میوه خشك و آجیل به كودكان دلبندتان بدهید. انواع مواد رنگی بكار رفته در پوست شكلات و یا آبنبات و پفك سبب بیش‌فعالی و عدم تمركز در فرزندان عزیزتان می‌گردد. یكی از بهترین تنقلات گردو و كشمش می‌باشد كه به بالا بردن حافظه كودكان عزیز كمك می‌كند.

در صورت صرف غذا در خارج از منزل كلیه غذاها را بدون سس و نوشابه به كودكان خود بدهید؛ از مصرف سوسیس و كالباس جداً‌ بپرهیزید، سعی در مصرف انواع مواد گوشتی برای قد كشیدن بهتر كودكان و تقویت سیستم ایمنی برای جلوگیری از سرماخوردگی و بیماری در تعطیلات كنید؛ نمونه‌ای از انواع مواد گوشتی؛ جوجه كباب و كباب، ماهی و یا ساندویچ مرغ می‌باشد. سالم بخورید تا تعطیلات مفرحی را با كودكان سپری كنید.

از بردن مواد غذایی فاسد شدنی مانند ساندویچ با انواع سس یا نان خامه‌ای در مسیر و راه‌ها در تعطیلات بپرهیزید تا از اسهال و استفراغ جلوگیری كنید و مواد غذایی را در نور آفتاب و جاهای گرم وسایل نقلیه قرار ندهید.

در صورت بروز اسهال یا استفراغ، آب كافی برای جلوگیری از خشك شدن آب بدن به كودكان داده و تا قطع آن از دادن جامدات جلوگیری كنید.

انواع فعالیت، تحرك و بازی‌های فیزیكی را در برنامه تفریحی خود بگنجانید تا از احتمال افزایش وزن كودكان در طول تعطیلات بكاهید و در هر 1 – 2 ساعت برای پیاده‌روی كوتاه‌مدت در جاده توقف نمایید.

در مسافرت‌ها حتما به كودكان خود صبحانه كامل مانند تخم‌مرغ و عدسی بدهید تا از مصرف تنقلات در طول روز بكاهید؛ بعنوان میان‌وعده استفاده از انواع آجیل و میوه، ماست و میوه، نان و پنیر و گردو كه حاوی مواد مغذی و مفید می‌باشد توصیه می‌گردد.
امید است با رعایت نكات بهداشتی و تغذیه‌ای تعطیلات نوروز مفرح، انرژی‌بخش و سالمی با كودكان عزیز داشته باشید.

 

برچسب ها: مصرف غذا، تعطيلات نوروز، تغذيه سالم، نكات تغذيه‌اي، ديد و بازديدهاي عيد، ايام مسافرت، مصرف شيريني‌، مصرف تنقلات تعداد بازديد: 985 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز