Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:27

24
آذر
جایگزين‌های طلایی برای دسرهای بچه‌ها

جایگزين‌های طلایی برای دسرهای بچه‌ها

در تهیه‌ كیك، تارت و كلوچه، به جای آرد سفید از آرد گندم كامل استفاده كنید.

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

بچه‌ها و شیرینی دوستان جداناپذیری هستند. بعضی بچه‌ها با پول توجیبی خود فقط به دنبال خرید كلوچه و بیسكویت هستند و برخی دیگر با گذاشتن چند میز و صندلی روی یكدیگر سعی دارند تا دستان كوچكشان را به شكلات و شیرینی برسانند و بالاخره با هر ترفند و كلكی شده می‌خواهند تا به جعبه‌های شیرینی و كاكائوی بالای قفسه دست پیدا كنند.

از این حرف‌ها كه بگذریم، خبرخوب این است كه حتماً دسرهایی كه برای بچه‌ها درست می‌كنید لزوماً نباید كالری و چربی بالایی داشته باشند. حتماً شما هم در درست كردن شیرینی و دسر برای كودكانتان محتاط هستید. از این رو، در این مقاله به چند مورد از خوردنی‌های مورد علاقه بچه‌ها اشاره می‌كنیم كه به راحتی آنها را با برخی مواد مغذی و سالم جایگزین كرده‌ایم تا علاوه بر طعم و مزه مورد نظر، ارزش غذایی نیز داشته باشند. مطمئن باشید كه برای بچه‌ها این تفاوت‌های كوچك آن‌چنان قابل توجه نمی‌باشد.  

اگر هنوز فكر می‌كنید بچه‌ها با خوردن این خوراكی‌ها متقاعد نمی‌شوند، به ایده‌های زیر عمل كنید
سیب و كره بادام زمینی
پنیر محلی با كمپوت میوه
مخلوط شیر با شكلات بدون شكر یا با عصاره‌ توت‌فرنگی
شكلات داغ بدون شكر
ژله بدون شكر
بستنی یخی‌های خانگی (كه از آبمیوه‌ها درست می‌شوند و فاقد قند می‌باشند).

كلك‌های سودمند
با دستكاری در برخی مواد  اولیه و دستورالعمل‌ها، می‌توانید آنها را مغذی‌تر و آسان‌تر تهیه كنید. سعی نمایید تا حداقل یكی دو مورد از این جایگزین‌ها را امتحان كنید

میزان شكر را به نصف كاهش دهید (معمولاً مقدار شكر یا قند در دستورالعمل‌های موجود زیاد است). از آنجایی كه میزان مصرف شیرینی‌جات در زندگی انسان همچنان رو به افزایش است و تولیدكنندگان مواد غذایی نیز در محصولات خود از شكر تا حد زیادی استفاده می‌كنند، لذا با كمتر مصرف كردن مواد قندی قادر خواهید بود تا طعم واقعی مواد را حس كرده و حتی شاید طعم بهتری را نسبت به قبل تجربه كنید.

در تهیه‌ كیك، تارت و كلوچه، به جای آرد سفید از آرد گندم كامل استفاده كنید. آرد گندم كامل حداقل 2 برابر آرد سفید فیبر دارد و در ضمن همان كار را برای شما انجام می‌دهد.

به جای استفاده از 1 عدد تخم مرغ كامل، 2 سفیده تخم مرغ را در نظر بگیرید. با به‌كارگیری این روش میزان چربی و كالری را پایین آورده‌اید. 

مطمئناً دسر چیزی نیست كه بچه‌ها حتماً باید آن را هر روز یا بعد از وعده‌های غذایی بخورند. تمایل كودك برای خوردن این شیرینی‌جات تا حدی بستگی به خود شما دارد.
در خاتمه، یادآور می‌شویم كه با به‌كارگیری روش‌های بالا، علاوه بر داشتن دسرهایی سالم برای كودكان، آنها را از رژیم متعادل‌تری برخوردار خواهید نمود.

 

برچسب ها: تغذیه کودک، میان وعده کودک، کودک و شیرینی جات، دسرهای سالم برای کودک، کودک و تنقلات سالم تعداد بازديد: 848 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز