Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:22

14
تیر
«ملینا» به كمك تربیت كودكان می‌آید

«ملینا» به كمك تربیت كودكان می‌آید

بازی ملینا علاوه بر اینكه برای مخاطب كم سن و سال تولید می‌شود اما جذابیت لازم را برای جذب مخاطبان نوجوان نیز در بر خواهد داشت.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه كودك سالم

 

 

بازی رایانه‌ای «ملینا»  با مشارکت  بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و استودیو بازی سازی «آمیتیس بازی رایان» ویژه  رده سنی کودک و نوجوان در دست تولید است. به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، داستان بازی «ملینا» که یکی از اهداف آن ترویج فرهنگ کتاب خوانی در میان کودکان و نوجوانان است بر اساس یک کتاب شعر کودک شکل می‌گیرد که این امر خود باعث ارتباط عمیق‌تر کودک با شخصیت اصلی بازی خواهد شد.

طبق این گزارش «ملینا» دختری کنجکاو و بازیگوش است که می‌خواهد همه چیز را شخصا تجربه کند و همین موضوع باعث می‌شود که بازی‌باز بتواند از طریق این بازی در تجربه‌های مختلف شرکت کند. در اولین قسمت از این بازی، «ملینا» که از زمان خوابش گذشته است برای تماشای فیلم به سراغ تلویزیون می‌رود که ماجرا از روشن شدن آن شروع می‌شود، «ملینا» طی ماجرایی به درون تلویزیون کشیده می‌شود و این شروع راهی دراز و پر دردسر است که او باید برای بازگشت به خانه طی کند.

این بازی رایانه‌ای شامل چهار فصل است که در تهران، چین، جنگل و فضا اتفاق می‌افتد و هر فصل نیز خود شامل چند مرحله است. لازم به ذکر است که داستان این بازی برگرفته از اولین جلد مجموعه اشعار کودکانه ملینا به نام «ملینا خوابش نمیاد» نوشته سارا صیاد حقیقی است. از ویژگی‌های بازی رایانه‌ای ملینا که ساخت آن از اسفند 89 آغاز شده است می‌توان به گرافیک بالا و گیم پلی متنوع و جذاب اشاره کرد. طبق پیش بینی سازندگان، تولید این بازی اوایل سال 91 به پایان خواهد رسید.

 ملینا و رنج سنی

بازی ملینا علاوه بر اینكه برای مخاطب كم سن و سال تولید می‌شود اما جذابیت لازم را برای جذب مخاطبان نوجوان نیز در بر خواهد داشت. رده سنی بازی ملینا بر اساس نظام رده‌بندی اسرا در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بالای سه سال تعریف شده است.

 ملینا در طبقه‌بندی بازی‌های رایانه‌ای

این بازی در ردیف بازی‌های مربوط به كودك و نوجوان قرار گرفته و این بازی در سبك سوم شخص آركید و در ژانر فانتزی در دست تولید است.

فواید بازی ملینا

  آشنایی با اهمیت به موقع خوابیدن نزد كودكان: چه در سیر داستانی بازی و چه برای عبور از برخی مراحل و حل كردن معماهای آن كودك با ضرورت خوابیدن به موقع بیشتر آشنا خواهد شد.

 آشنایی با جغرافیا: در فصل تهران شهر تهران به صورت امروزی اما فانتزی در قالب چند مرحله طراحی شده است كه با نشر بین‌المللی بازی به تصور بازی‌بازان در سایر كشورها نیز نسبت به شهر تهران می‌تواند كمك كند. شیوه معماری دیدنی‌های شهرهایی نظیر تهران و چین، ساكنین آنها، بافت گیاهی و آداب و رسوم و ... همه و همه به مخاطب ارائه خواهد شد.

 تحریك قوه تخیل كودكان: با ورود به فصل فضا با نمایش كرات و موجودات موجود در سیارات دیگر سعی در تحریك قوه تخیل كودك دارند.

 ملینا دختر بچه كنجكاو: شخصیت اصلی این بازی یك دختر بچه است كه از این لحاظ نیز قابل تامل می‌باشد.

 ترغیب كودكان به كتاب خوانی: بازی ملینا یكی از اولین بازی‌های ایرانی محسوب می‌شود كه براساس شخصیت یك كتاب در دست تولید است و دو محصول بازی و كتاب ملینا همزمان راهی بازار خواهند شد. متاسفانه سرانه كتابخوانی در كشور ما به مراتب پایین‌تر از كشورهای دیگر است و اگر قرار است تغییری در این خصوص صورت پذیرد باید از سنین پایه برای آن اقدام كرد.

بازی‌های رایانه‌ای به علت تعامل كاربر با آن نسبت به رسانه‌های دیگر از تاثیرگذاری بیشتر و بهتری برخوردار هستند. در این پروژه سعی دارند تا با استفاده از رسانه قدرتمند بازی رایانه‌ای كودكان را به خرید و خواندن كتاب نیز ترغیب كنند.

 استفاده از روانشناس كودك: ساخت بازی و برقراری ارتباط با كودكان و ارائه پیام به مخاطبان كم سن و سال كار بسیار دشواری است بدین منظور در مراحل تولید این پروژه از روانشناس كودك نیز بهره برده‌اند.

 

برچسب ها: بازی رایانه ای، ملینا، آمیتیس بازی رایان، کودکان و رایانه، بازی رایانه، یارانه، کودکان و بازی رایانه، فواید بازی ملینا تعداد بازديد: 738 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز