Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 08:40

25
اسفند
پرورش ورشد شاهی با مشارکت کودکان

پرورش ورشد شاهی با مشارکت کودکان

رشد شاهی یک کار و سرگرمی بسیار عالی است که می‌توانید با کودکان خود در منزل تجربه کنید. شاهی خیلی راحت و سریع رشد می‌کند و کودک شما می‌تواند روند رشد آن را به طور کامل از ابتدا تا انتها ببیند و در این برنامه شرکت کند.

تحریریه زندگی آنلاین : رشد شاهی یک کار و سرگرمی بسیار عالی است که می‌توانید با کودکان خود در منزل تجربه کنید. شاهی خیلی راحت و سریع رشد می‌کند و کودک شما می‌تواند روند رشد آن را به طور کامل از ابتدا تا انتها ببیند و در این برنامه شرکت کند. شک نکنید که از آن لذت بسیاری خواهد برد. اگر می‌خواهید با فرزندتان کاری انجام بدهید که نتیجه‌اش را خیلی زود ببینید، این یک انتخاب عالی است. می‌توان گفت که یکی از ساده‌ترین کارها پرورش شاهی است. شاهی را می‌توان به راحتی در خانه نیز پرورش داد و در حین این اتفاق نکات علمی زیادی را به کودکان آموزش داد. اینکه گیاهان برای رشد به چه چیزهایی نیاز دارند و اینکه دانه چگونه گیاه کامل می‌شود. ما در اینجا به چند عدد پوست تخم مرغ، کمی پنبه، خاک کود دار و بذر شاهی نیاز داریم، اما به خاطر داشته باشید که شاهی نیاز به آب و نور خورشید هم دارد.

چقدر طول می‌کشد که فرآیند رشد بذر شاهی کامل شود؟ حدود 10 روز.

بعد چه کار باید کرد؟ موهای صورتک‌های تخم مرغی را کوتاه کنید و شاهی‌ها را در یک وعده غذایی بخورید.

 بیشتربخوانید:

چگونه باید برای پدر شدن آماده شد؟

 

 

 

بیایید با هم شروع کنیم

قرار نیست که یک کلاس آموزشی حوصله سر بر و کسل کننده راه بیندازید. آموزش همراه با تفریح و سرگرمی تاثیر عمیق‌تری دارد.

 

چه چیزهایی لازم است؟

 تخم مرغ (تخم مرغ را از قسمت بالا کمی بشکنید و دور ناحیه ترک خورده یا شکسته را کمی باز کنید. بهتر است تخم مرغ‌ها آب‌پز شده باشند).

 پنبه

 بذر شاهی، می‌توانید از گل فروشی‌ها تهیه کنید.

 ماژیک یا خودکار رنگی (برای تزئین و نقاشی روی تخم مرغ‌ها).

 چیزی برای پایه شدن و نگاه داشتن تخم مرغ‌ها (ما از شانه تخم مرغ استفاده کرده‌ایم).

 بیشتربخوانید:

پرخاشگری ، پیامد تنبیه کودکان

گفتن این 11 نکته به کودکان ممنوع!

تشویق کودک را از یاد نبرید!

 

 

آماده کردن تخم مرغ‌ها

می‌توانید تخم مرغ‌ها را بپزید. محتویات‌شان را بخورید و از پوست‌شان استفاده کنید. پوست تخم مرغ‌ها را سوراخ بسیار کوچکی ایجاد کنید و بعد تمام محتویات داخل آنها را خارج کنید. حواس‌تان باشد که سوراخ

تخم‌مرغ‌ها زیادی بزرگ نباشد. عکس زیر مراحل این کار را نشان می‌دهد.

بعد از خارج کردن محتویات داخل آنها، پوست تخم مرغ‌ها را به آرامی بشویید.

 برای تزئین تخم مرغ‌ها، آنها را روی یک پایه مثلا شانه تخم مرغ قرار دهید. با ماژیک و یا خودکار روی آنها طرح یک صورت را نقاشی کنید.

 حالا نوبت پر کردن داخل پوست تخم مرغ‌ها است. این بخش را می‌توانید با پنبه انجام دهید یا مقداری خاک. داخل آنها مقداری پنبه نرم بگذارید (فرقی نمی‌کند که خاک کود دار باشد). پنبه به مقداری باشد که دست کم 1 سانتی متر ارتفاع داشته باشد.

 مرحله بعدی باید دانه‌ها (بذر) را اضافه کنید. بذر را روی پنبه بپاشید و بعد مقداری آب روی آنها اسپری کنید. اگر آب‌پاش باغبانی ندارید، می‌توانید از سرنگ استفاده کنید.

 حالا باید صبر کنید تا چند روز بگذرد تا نتیجه کار را ببینید. بذر شاهی خیلی زود رشد می‌کند و جوانه می‌زند.

در حالی که بذرها در حال رشد هستند، حتما به آبیاری آنها توجه کافی کنید، البته به آب زیادی نیاز ندارند. تقریبا دو روز یک بار مقدار کمی آب برایشان کافی است. بهتر است روی میز یا طاقچه باشند و کمی نور آفتاب به آنها بتابد. رشد و پرورش شاهی داخل تخم‌مرغ‌ها و آبیاری آنها با سرنگ برای دست‌های کوچک کودکان بسیار متناسب است.

حالا زمان کوتاه کردن شاهی‌ها و استفاده از آنها است. می‌توانید با قیچی شاهی‌ها را کوتاه کنید و در ساندویچ‌هایتان از آنها استفاده کنید.

 

برچسب ها: کودک، سبزه عید، تزیین تخم مرغ، سبزه شاهی تعداد بازديد: 253 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز