Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:23

11
تیر
راه های مرتب نگه داشتن اتاق بچه ها

راه های مرتب نگه داشتن اتاق بچه ها

جعبه، باکس و چیزهای دیگر را می‌توانید با توجه به سلیقه و البته شرایط اتاق کودک انتخاب کنید. کودکان آویز پلاستیکی نیز لازم دارند تا برخی از لباس‌های شخص‌شان را خودشان آویزان کنند.

اعظم اسلامی مجد

 

شاید کمی دور از ذهن باشد کودکی که دوران کودکی‌اش فقط چند سال طول می‌کشد و خیلی زود بزرگ می‌شود، نیاز به نظام و سیستم ذخیره‌سازی داشته باشد، ولی والدین بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که وسایل کودکان به سرعت روی هم انباشته می‌شود و باید از قبل فکری برای این مورد بکنند.

چیزی که مهم است یک سیستم ذخیره‌سازی برای نگهداری انواع مکعب‌‌ها (لِگوها)، وسایل پلاستیکی و بسیاری از چیزهای دیگر می‌باشد.

عصرها وقت جمع کردن اسباب‌بازی‌ها می‌رسد. حالا او به یک جعبه اسباب‌بازی یا یک کامیون باری احتیاج دارد تا شروع به جمع کردن وسایل بازی‌اش کند.

قبل از این کار باید در ابتدا به فکر جایی برای نگهداری وسایل باشید.

جای امنی که فضای کافی برای همه اسباب‌بازی‌ها و وسایل کودک داشته باشد تا نیمه شب اگر از خواب بیدار شد و خواست از اتاقش خارج شود، یکی از وسایل زیر پایش نماند و باعث اذیت شدن و حتی آسیب‌دیدگی او نشود.

قفسه‌ها، ایده خوبی هستند. اگر کودک شما علاقه زیادی به بالا رفتن دارد، می‌توانید چند قفسه را طوری روی هم بگذارید تا فضای کمتری هم اشغال شود.

همچنین باید مطمئن باشید خطری کودک‌تان را تهدید نمی‌کند. قفسه‌ها را مثل دیوار بلند روی هم نچینید و فقط تا جایی روی هم قرار دهید که در دسترس کودک باشند.

قفسه‌ها باید محکم و مقاوم باشند و اگر در دارند، در آنها به راحتی باز و بسته شود. یک ایده خوب دیگر، ‌استفاده از جعبه‌های پلاستیکی است که روی دیوار قرار می‌گیرند و به عنوان مکعب‌های بزرگ برای ذخیره‌سازی وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جعبه، باکس و چیزهای دیگر را نیز می‌توانید با توجه به سلیقه و البته شرایط اتاق کودک انتخاب کنید.

کودکان آویز پلاستیکی نیز لازم دارند تا برخی از لباس‌های شخص‌شان را خودشان آویزان کنند. رخت‌آویز پلاستیکی طرح عروسک بسیار مناسب است.

یک دیوار با یک قفسه مناسب برای کودک که بتواند وسایل بازی، سرگرمی، کتاب‌ها و سایر وسایلش را در آن قرار دهد. به این صورت وسایل هر کدام به شکل منظم سر جای خود قرار می‌گیرند.

 

یک قفسه اسباب که با قلاب‌های مطمئن روی دیوار نصب شده است تا به اندازه کافی ایمنی داشته باشد. روی آن یک تشک راحت و چند عدد کوسن نرم برای نشستن و استراحت کردن کودک قرار دارد.

 

یک گنجه نقاشی شده که مطمنا برای چند سال آینده دختر کوچولوی شما هم مناسب خواهد بود.

 

قفسه‌های کوتاه که هر کدام یک سبد دارد تا کودک بتواند کتاب‌ها و اسباب‌بازی‌های خود را در هر کدام بگذارد و یا بردارد.

 

این قفسه بسیار مناسب است و کودک می‌تواند تا مدت‌ها از آن استفاده کند.

 

این صندوقچه که از نوع قفلی است به دیوار وصل شده تا از هر لحاظ ایمنی آن بالا برود. لباس‌های کودک، اسباب‌‌بازی‌ها،‌ کتاب‌ها و برخی وسایل فصلی او می‌توانند در آن جای گیرند.

 

کسی که خانه شما را طراحی می‌کند یا کمدسازی که کارهای داخلی و چوبی را انجام می‌دهد، می‌تواند به راحتی یک قفسه مناسب برای اتاق کودک بسازد. یک قفسه بدون در مثل این تصویر با باکس‌های مجزا، هم ارزان قیمت است، هم راحت در دسترس کودک قرار می‌گیرد و هم به اندازه کافی شیک و جذاب است.

 

این اتاق کودک که طراحی آن معمولی است و توام با نیازهای کودکان انجام شده، فضا و جای کافی و مناسب برای نگهداری لباس‌ها، کتاب‌ها، اسباب‌بازی‌ها و سایر وسایل کودک دارد.

 

فضای نگهداری سفارشی

یکی از روش‌های در نظر گرفتن فضای مناسب برای وسایل کودک، ‌این است که برای او کمد و قفسه‌ای مخصوص وسایل، البته متناسب با اتاقش سفارش دهید.

اگر بودجه کافی در اختیار دارید، این روش بسیار عاقلانه و منطقی است، مخصوصاً برای اتاق خواب‌های بسیار کوچک. به این ترتیب تا چند سال می‌توانید از فضای اتاق به شکل بهتری استفاده کنید.

اگر بتوانید یک قالیچه با یک طرح شاد از حیوانات یا اسباب‌‌بازی‌ها تهیه کنید و احتمالاً چند عدد کتاب و شاید یک تلویزیون، مبلمان اتاق کامل‌‌تر می‌شود.

موقع سفارش دادن، به قیمت‌ها توجه کنید، چرا که ممکن است برخی سازندگان قیمت‌های نامناسب و متفاوت بدهند.

 

برچسب ها: اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، نگهداری وسایل کودک، مرتب کردن اتاق کودک، اتاق خواب کودکان، قفسه اتاق کودک، نگهداری از اسباب بازی های کودکان تعداد بازديد: 1149 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز