Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 00:43

16
دی
رنگ آمیزی دیوار اتاق کودک

رنگ آمیزی دیوار اتاق کودک

برای اتاق کودک، از یك رنگ فوق‌العاده استفاده كنید. رنگی كه خوشایند شما و سایر افراد خانواده‌تان است و قابلیت این را دارد كه افراد را به سمت خود جذب كند.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه کودک

 

انتخاب رنگ اتاق، كاملا شخصی است و كسی نمی‌‌تواند به شما بگوید كدام رنگ را انتخاب كنید اما با داشتن كمی اطلاعات و آگاهی از رنگ‌ها و تأثیری كه به جا می‌گذارند، می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

چه رنگی روی نوزاد شما چه اثری دارد؟ اینكه اگر می‌خواهید تركیبی از چند رنگ داشته باشید، بهتر است هر رنگ را در كنار كدام رنگ‌ها استفاده كنید.

به این ترتیب با اعتماد و اطمینان بیشتری رنگ را انتخاب و كار را شروع می‌كنید.

به جای استفاده از رنگ‌های سبك قدیمی و سنتی مثل صورتی برای دخترها و آبی برای پسرها، والدین بسیاری از رنگ كرم و یا زرد كم‌رنگ برای اتاق نوزاد استفاده می‌كنند. این رنگ را تا می‌توانند كم‌رنگ می‌كنند تا روشن و خنثی شود.

* یك كشویی (دراور قدیمی) را می‌‌توانید با مقداری رنگ جدید و امروزی كنید.

رنگ كردن اتاق خواب كودك در بین تمام كارهای دیگر، ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین شیو‌ه است.

با اینكار به اتاق‌ها رنگ زندگی می‌دهید ولی فقط در صورتی می‌توانید مقرون به صرفه قدم بردارید كه عاقلانه خرید كنید و نكات اصلی را نیز به خاطر داشته باشید.

كیفیت رنگ مورد نظر

در استفاده از رنگ قناعت پیشه نباشید چرا كه از كیفیت كار كم می‌كند در ضمن به هنگام خرید رنگ به كیفیت آن اهمیت دهید.

رنگ‌های با كیفیت كمی گران‌تر از سایر رنگ‌ها هستند حتما بهترین و بالاترین درجه كیفیتی را انتخاب كنید، رنگ مورد نیاز شما نباید كم كیفیت باشد.

رنگ‌های كم كیفیت پوشش دهی درستی ندارند و شما را مجبور می‌كنند چند بار دیوار را رنگ كنید تا به نتیجه دلخواه برسید و حتی به جای یك گالون رنگ، دو گالون خریداری كنید تا به نتیجه برسید.

فرمولاسیون غیر سمی رنگ

مطابق با قوانین مربوط به آژانس حمایت از محیط زیست (EPA) رنگ‌های مربوط به نقاشی ساختمان كه استاندارد هستند، نباید در فضای داخلی خانه ایجاد آلودگی كنند چرا كه رنگ‌های ناسالم نوعی سم به نام VOCs در فضا پخش می‌كنند و این سموم تا مدت‌های بسیار طولانی در فضا می‌‌مانند.

پس به هنگام خرید رنگ به مقدار VOC توجه كنید و رنگی را خریداری كنید كه كمترین مقدار VOC را دارد و البته از تركیبات طبیعی تهیه شده است (مثل آب، شیر و برخی گیاهان) این‌گونه از رنگ‌ها برای اتاق كودك مناسب‌ترند.

پرداخت رنگ

برای پرداخت (ماده‌ای كه در رنگ می‌ریزند تا میزان مقاومت و ثبات رنگ بیشتر شود) بهتر است از انواع براق استفاده شود با آنكه پرداخت مات باعث می‌شود كار زیباتری ارائه كنید ولی از آنجائیكه كار روی اتاق كودك انجام می‌شود باید به مقاومت و پایداری بیشتر رنگ نیز اهمیت دهید مگر آنكه تصمیم داشته باشید، رنگ اتاق را در فواصل زمانی كوتاه‌تر تغییر دهید.

برای پرداخت می‌توانید از روغن جلا، مات‌كن و روغن جلای نیمه براق استفاده كنید. مسلماً هر چه پرداخت براق‌تر و روغنی‌تر باشد به تمیز كردن سطح دیوارها هنگام ایجاد لكه و كثیفی، بیشتر كمك می‌كند.

آیا همچنان بین اینكه از رنگ برای دیوارها استفاده كنید یا كاغذ دیواری، مردد مانده‌اید؟ شما می‌توانید اتاق خواب كودكتان را به سبك و شیوه‌ای شیك و زیبا رنگ كنید و بعد از رنگ كردن از تكه‌های برچسب مخصوص دیوار برای تزئین دیوارها استفاده كنید تا دیوارها خیلی هم ساده نباشند و طرح داشته باشند.

رنگ قهوه‌ای برای اتاق نوزاد؟ چرا كه نه؟ هم گرم است و هم شیك و زیبا البته سعی كنید در انتخاب وسایل و تزئینات اتاق زیاده‌روی نكنید تا برای اتاق فرزندتان فضای سنگین ایجاد نشود.

رنگ دیواری برای جذاب كه قصه‌ای را برای كودكتان نقل می‌كند و برای رشد روحی روانی و بصری نوزاد بسیار مفید و مؤثر است.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، اتاق خواب کودک، رنگ اتاق کودک، رنگ دیوار اتاق کودک، رنگ و دکوراسیون، كیفیت رنگ دیوار، فرمولاسیون رنگ اتاق تعداد بازديد: 2138 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز