Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:57

26
خرداد
خانه‌‌های کوچک و اتاق مشترک کودکان (2)

خانه‌‌های کوچک و اتاق مشترک کودکان (2)

اگر زمانی دیدید که اتاق خواب بچه‌‌ها خیلی کوچک است و نمی‌توان روش جدا سازی و یا قرینه سازی را اجرا کرد از تخت‌‌های دوطبقه بهره بگیرید.
توجه داشته باشید که این نوع تخت خواب‌‌ها را نیز با روتختی و بالش یک شکل بیارایید.

روش قرینه‌سازی 

اگر زمانی دیدید که اتاق خواب بچه‌‌ها خیلی کوچک است و نمی‌توان  روش جدا سازی و یا قرینه سازی را اجرا کرد از تخت‌‌های دوطبقه بهره بگیرید.

توجه داشته باشید که این نوع تخت خواب‌‌ها را نیز با روتختی و بالش یک شکل بیارایید، تا هم بتوانید اتاق را زیبا‌تر جلوه دهید و هم بین دو کودک تفاوتی قائل نشده باشید.

طرح و رنگ نیز در چنین اتاق خوابی مهم است. بهترین حالت این است که فرزندان شما تفاوت سنی زیادی نداشته واز یک جنس باشند، که بنابراین برای انتخاب رنگ مناسب مشکلی نخواهید داشت و با توافق هر دو کودک یک رنگ دلخواه را برای آنان  برمی‌گزینید.

فرزندان دختر و پسر 

چنانچه دو فرزند، یک دختر و یک پسر دارید، کارتان اندکی مشکل می شود.

در چنین شرایطی با توجه به چگونگی چیدمان تخت‌‌ها و وسایل بچه‌‌ها، بهترین تصمیم این است که فضای اتاق را با رنگ‌‌های آبی، سبز و زرد یا رنگ‌‌های خنثی نظیر کرم و سفید بیارایید. همچنین برروی دیوارها می‌توانید از نقش حیوانات مثل ماهی، ستاره دریایی و انواع پرندگان یا از عناصر طبیعی همانند درخت وگل و ستاره استفاده کنید، به طوری که تداعی کننده محیط صرفا دخترانه یا پسرانه نباشد.

بدین ترتیب، به سادگی می‌توانید محیطی دلنشین برای عزیزانتان فراهم آورید و هر دو کودک را راضی نگه دارید. 

اتاق دوقلوها 

و اما دوقلو‌‌ها؛ ممکن است هر کسی با وارد شدن به اتاقشان فورا بگوید این اتاق، اتاق مشترک فرزندان دوقلوست چرا که در کنار مناسب‌ترین نوع چیدمان، میتواند از نظر طرح و رنگ و انتخاب وسایل طوری تزیین شود که شبیه به هم باشد.

 

البته لازم به ذکر است که می‌توانید اتاق کودکان یا نوجوانان هم سن وسال را هم به همین شیوه شبیه به هم از نظر طرح و رنگ، تزیین نمایید و مراقب باشید که با رنگ‌‌ها و مبلمان مختلف فضای اتاق بچه‌‌ها را از یکدیگر متمایز نسازید؛ چون این کار باعث دلخوری آنها می شود.

درحالی‌که وقتی اتاق را با مبلمان و تخت خواب مناسب، شبیه یکدیگر و هم رنگ تزیین کنید، یا به عبارت دیگر اتاق خواب را به صورت قرینه بچینید، مانع از بگو مگو و رنجش کودکان‌تان می شوید.

بهتر است از تصاویر و لوازم مانند هم با یک رنگ و طرح استفاده کنید، بدون این که وسایل زیادی یا بی‌مصرف در آن قرار دهید.

اما از آنجایی که امروزه بچه‌‌ها هر کدام وسایل شخصی خاص خود را دارند که ممکن است فضای کافی برایشان نباشد، بهتر است قسمت‌هایی از دیوار اتاقشان را مثل سه گوش دیوارها و یا در صورت خالی بودن زیر پنجره‌‌ها آنها را با قفسه‌‌های رنگی طبقه‌بندی کنید تا در کنار بهره‌مندی از تمام فضاهای موجود، فرزندانتان بتوانند تمام وسایل‌شان را در جای خاص خود قرار دهند.   

نكته مهم 

البته درست است که شما پدران و مادران عزیز دوست دارید تا بهترین‌‌ها را برای فرزندانتان برگزینید، اما منطقی است که در چیدمان اتاق و انتخاب وسایل حتما  نظر فرزندان تان را بپرسید و خواسته‌‌های آنان را در نظر بگیرید.

زیرا در چنین شرایطی نه تنها به خواسته‌‌هایشان احترام گذاشته‌اید بلکه به نوعی شرایطی را فراهم ساخته‌اید تا فرزندانتان اولین قدم‌‌ها را برای تصمیم‌گیری و انتخاب بردارند که این در جای خود سبب بالا رفتن اعتماد به نفس آنان می‌شود. 

 

 

برای خواندن بخش اول -خانه‌‌های کوچک و اتاق مشترک کودکان- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، اتاق خواب کودک، اتاق مشترک کودک، اتاق مستقل کودک، جدا کردن اتاق کودک، خانه های کوچک و کودک، اتاق فرزندان دختر و پسر، قرینه سازی اتاق کودک تعداد بازديد: 1229 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز