Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 13:20

2
دی
چگونه اتاق خواب کودک را منظم کنید؟

چگونه اتاق خواب کودک را منظم کنید؟

جعبه‌های سبدی شکل وسایل خوب و مناسبی برای قرار دادن اسباب و وسایل بازی بچه‌ها هستند.

تحریریه ماهنامه کودک سالم

 

اسباب‌بازی‌ها، بخش جدایی‌ناپذیر اتاق کودک هستند. میلیون‌ها پدر و مادر از بی‌نظمی در اتاق کودک‌شان و ریخت و پاش به نظر رسیدن اسباب‌بازی‌ها شکایت دارند. وسایل بازی برخی از کودکان بسیار زیاد است و گاهی اوقات تجمع آنها باعث می‌شود که اصلا نتوان فضای اتاق را تحمل کرد اما با برخی روش‌های ساده می‌توان این آشفتگی‌ها و بی‌نظمی‌ را از بین برد و یا بسیار کم کرد. 

1- ابتدا باید قبول کنید که کمتر بهتر است 

هرچه تعداد وسایل کمتر باشد، فضای دلخواه‌تری ایجاد می‌شود. کمتر بودن وسایل به این معنی نیست که کودکتان اسباب‌بازی نداشته باشد. اسباب‌بازی‌های آموزشی تاثیر زیادی در رشد کودک دارند. برخی از کودکان اسباب‌بازی را برای خودشان نمی‌خرند بلکه دیگران این کار را برای آنها انجام می‌دهند. پس اگر ازدحام وسایل بازی و اسباب‌بازی در اتاق کودکتان می‌بینید، بهتر است ابتدا در مورد خودتان تجدیدنظر کنید.

همواره کیفیت را به کمیت ترجیح بدهید. برخی از وسایل خیلی زود فقط با یکی دو بار استفاده خراب می‌شوند، پس خرید چنین وسایلی اشتباه است. از آنجا که اسباب‌بازی‌ها و وسایل کودکتان را بسیار می‌شویید تا از نظر بهداشتی، سلامت آنها را تهدید نکند پس باید به جنبه با کیفیت بودن آنها بیشتر اهمیت دهید. 

2- طبقات، بسیار پرکاربرد هستند

هم جنبه زیبایی دارند و هم می‌توان برخی از وسایل اتاق کودک را روی آنها چید. شما می‌توانید آنها را با توجه به رنگ دکوراسیون اتاق کودکتان انتخاب کنید، حتی می‌توانید از رنگ‌های مخالف و متضاد استفاده کنید تا اتاق حال و هوای شادتری داشته باشد. 

3- به همه چیز با دقت نگاه کنید و بعد انتخاب کنید 

به فضای اتاق کودک، کمد، کشو و جعبه‌هایی که برای جان دادن وسایل در اختیار دارید، توجه کنید. کودکان خردسال اسباب‌بازی بیشتری دارند و مکان قرار گرفتن آنها در اتاق باید قسمت‌های پایین‌تر باشد تا در دسترش‌شان باشد. شما می‌توانید از برخی وسایل و امکانات که در کف اتاق قرار می‌گیرند، برای جمع‌آوری اسباب‌بازی‌ها استفاده کنید. کودکتان را نیز وارد این پروسه کنید. باید به او نیز یاد بدهید که چگونه وسایلش را سازمان‌دهی کند و با استفاده از چه مهارت‌هایی برخی از آنها را برای استفاده بیشتر دم دست نگاه دارد.

در این خصوص، اینکه کودک شما بیشتر دوست دارد کدام یک از وسایل‌اش را دم دست داشته باشد، اهمیت بیشتری نیز دارد. چند دقیقه توقف کنید و فکر کنید کدام وسایل مهم‌تر هستند. بعد از تصمیم گیری در این زمینه حالا باید وسایلی که دور ریختنی هستند را دور بریزید. برخی از وسایل را به دوستان و نزدیکان بدهید.

تعدادی را نیز در داخل کمد دیواری و یا حتی انباری نگهداری کنید چرا که بسیار کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتاق خواب کودکان معمولا کوچک است و از طرفی کودکان اهل سازمان‌دهی و مرتب کردن نیستند. برای نظم دادن باید ابتدا از لباس‌ها شروع کنید. لباس‌های تابستانی را از زمستانی جدا کنید به این ترتیب بار سنگین کمدها و کشوها سبک‌تر می‌شود. 

4- از جعبه‌های طولی استفاده کنید 

این وسیله بسیار سبک و راحت است. خطری برای کودک ایجاد نمی‌کند و می‌تواند وسایل ریز و درشت بسیاری را در خود جای دهد. حتی برخی از والدین لباس‌های فصلی، هوله، پتو و کفش‌های کودکشان را نیز در این جعبه‌ها جا می‌دهند. 

5- شما می‌توانید از قفسه‌های دیگری نیز استفاده کنید 

جنس این قفسه‌ها می‌تواند از چوب باشد در هر یک از خانه‌ها چیزی قرار دهید. 

6- قلاب‌ها و آویزها نیز امکانات خوبی هستند

برای نظم دادن به فضای داخل اتاق کودک، از آنها می‌توان برخی وسایل، چتر و لباس‌ها را ‌آویزان کرد. این قلاب‌ها را می‌توانید با توجه به طراحی اتاق کودک‌تان انتخاب کنید تا جلوه بیشتری داشته باشند. 

7- جعبه‌های سبدی

جعبه‌های سبدی شکل نیز وسایل خوب و مناسبی برای قرار دادن اسباب و وسایل بازی بچه‌ها هستند. این سبدها برای کودکان بسیار خردسال خیلی مناسب هستند. 

8- بهتر است به سطل‌های شاد و بچه‌گانه نیز فکر کنید

طرح روی سطل را با توجه به دکوراسیون اتاق کودک انتخاب کنید حتی می‌توانید خودتان سطل را رنگ‌آمیزی کنید و یا روی آن برچسب بچسبانید. اسباب‌بازی‌های ریز که زیر دست و پا می‌مانند و اغلب ایجاد ناراحتی می‌کنند را در این سطل‌ها بریزید.

9- جعبه های پارچه ای و مقوایی 

جعبه‌های پارچه‌ای – مقوایی سبک که هم در دارند و هم در سایزهای مختلف طراحی می‌شوند، از بهترین امکانات در این خصوص هستند. این جعبه‌ها رنگ‌ها و طرح‌های بسیار شاد دارند و بسیار مناسب اتاق کودک هستند. شما می‌توانید هر چیزی که دوست دارید داخل آنها بریزید  چرا که در آنها باعث می‌شود همه چیز کاملا پوشیده و مخفی باشند.

با کمی ابتکار و خلاقیت می‌توان از روش‌های جالب دیگر نیز استفاده کرد.

 

برچسب ها: اتاق خواب کودک، تغییر دکوراسیون اتاق کودک، چیدمان اتاق کودک، مرتب کردن اتاق کودک، دکوراسیون اتاق خواب کودک تعداد بازديد: 1288 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز